• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

واحدهای صنعتی سیستان‌ و بلوچستان را به فناوری روز سوق می‌دهیم

  • کد خبر : 150002
  • 06 دی 1400 - 19:33
واحدهای صنعتی سیستان‌ و بلوچستان را به فناوری روز سوق می‌دهیم
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به دنبال فعال کردن بیش از پیش صنعت استان هستیم، گفت: واحدهای صنعتی سیستان‌ و بلوچستان را به سمت فناوری روز سوق می‌دهیم.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی شهرستان زاهدان اظهار داشت: یکی از نمادهای صنعتی شدن یک منطقه، استان یا یک کشور میزان و تعداد شهرک‌های صنعتی موجود در آن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه نوع صنعت در استان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت است، افزود: برخی از واحدها در این استان به صورت تخصصی و برخی نیز به صورت عمومی که نیازهای روزمره مردم را در بر می‌گیرد مشغول فعالیت هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در گذشته نبود واحدهای صنعتی که تولیدات آنها مصرف روزانه دارد، در استان یکی از دغدغه‌های مسئولین به شمار می‌رفت که خوشبختانه در حال حاضر این مشکل برطرف شده است اگر سیستان و بلوچستان تولیدکننده برخی از کارهای تولید روز نباشد، به دلیل گستردگی و وسعت استان مردم دچار مشکل می‌شدند و دسترسی به اقلامی مانند اقلام لبنی که فسادپذیر هستند برای آنها مشکل بود.

مدرس خیابانی گفت: هر قدر تعداد واحدهای تولیدی در سطح استان سیستان و بلوچستان بیشتر شود فضای رقابت تنگ‌تر و از سوی دیگر شاهد ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولات خواهیم بود.

وی به استقرار واحد کلینیک فضای کسب کار در شهرک صنعتی زاهدان اشاره کرد و عنوان کرد: این کلینیک که به پارک علم و فناوری استان متصل بوده، دنبال مباحث مبتلابه واحدهای صنعتی در حوزه برند، بازاریابی، حقوقی و انتقال فناوری است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی از واحدهایی که به دنبال این دانش‌ها نرفته‌اند و مدیریت آنها سنتی است امروزه با مشکلات متعددی از جمله بازار و برندینگ رو به رو هستند.

وی گفت: بسیاری از مشکلات موجود در واحدهای تولیدی استان راه حل علمی دارد که به دستان جوانان و نخبگان باز خواهد شد؛ از این رو باید از تمامی ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

مدرس خیابانی بیان کرد: رسالت دانشگاه‌ها باید طوری باشد که مشکلات درون جامعه را حل و فصل کنند چرا که سالانه تعداد زیادی دانشجو در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل می‌شوند اما همچنان بسیاری از مشکلاتی که به دست این جوانان قابل حل است ادامه دارد.

وی افزود: پایان نامه‌های دانشجویی و رساله‌های دکتری باید به نحوی باشد که هر کدام یک زخم از جامعه را التیام بخشد؛ دانشگاه سیستان و بلوچستان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور به شمار می‌رود و فارغ‌التحصیلان و نخبگان بومی خوبی نیز تربیت کرده این افراد انگیزه خدمت به این مردم را بیش از همگان دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پیوند بین دانشگاه و صنعت حتماً رویداد خوبی را رقم خواهد زد و به زودی شاهد واحدهای صنعتی بهره‌وری خواهیم بود که ارتقای فعالیت داشته باشند و با قیمت و کیفیت مناسب در سیستان و بلوچستان تولید کنند.

وی گفت: امروز این استان به دلیل اینکه میزان برق مصرفی آن در واحدهای صنعتی ۰.۳ درصد است، در جایگاهی قرار ندارد که بتوان آن را صنعتی خطاب کرد راه حل این امر تعدد واحدهای صنعتی و ارتقای واحدهای صنعتی موجود است تا بتوانیم خود را به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150002

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.