• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

پرداخت افزون‌بر ۴۶ میلیارد ریال غرامت به نخلکاران سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 150273
  • 26 دی 1400 - 10:50
پرداخت افزون‌بر ۴۶ میلیارد ریال غرامت به نخلکاران سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال غرامت به حساب بیمه گذاران خسارت دیده باغات خرمای این استان واریز شده است.

عبدالحمید فیروزی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این میزان غرامت پرداخت شده مربوط به هفت هزار و ۹۰ پرونده خسارت دیده سال زراعی ١۴٠٠-۱۳۹۹ بوده است.
وی ادامه داد: پرداخت ۵٠ درصد باقی مانده نیز بزودی انجام خواهد شد.
معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کل خسارت برآورد شده سال زراعی گذشته در زیر بخش‌های زراعی، باغی، منابع طبیعی و دامی ۴۵٨ میلیارد و ۵١٩ میلیون ریال بوده که تاکنون حدود ٣٩٠ میلیارد ریال آن به حساب بیمه گذاران خسارت دیده واریز شده است.

به گزارش ایرنا از ۶۲ هزار و ۹۱۴ هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان ۴۹هزار و ۷۱۸ هکتار بارور بوده و سالیانه بیش‌از ۲۵۰ هزار و ۸۹۸ تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

خرمای تولید شده سیستان و بلوچستان علاوه‌بر استان‌های دیگر به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.
بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده، کشت خرما در استان زمینه اشتغال افزون‌بر ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.
هم‌اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.