• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه تنها به عنوان مُسکن عمل می‌کند

  • کد خبر : 153003
  • 16 شهریور 1401 - 13:48
صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه تنها به عنوان مُسکن عمل می‌کند
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم ایرانشهر در مجلس یازدهم، با بیان اینکه صدور کارت شناسایی موقت برای جمعیت فاقد شناسنامه تنها می‌تواند به عنوان یک مُسکن عمل کند گفت: این اقدام به عنوان اولین گام برای ساماندهی و احراز هویت این افراد مطلوب است اما لازم است اطلاعات آماری دقیقی از آنها در سامانه‌ای خاص ثبت شود.

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی در مورد اعلام خبری از سوی وزیر کشور مبنی بر صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه در کشور، اظهار داشت: این اقدام به عنوان اولین گام درجهت ساماندهی افراد فاقد شناسنامه و احراز هویت آنها مطلوب است اما لازم است اطلاعات آماری دقیقی از این افراد نیز در سامانه‌ای خاص ثبت شود.

وی افزود: هم‌اکنون بسیاری از برنامه‌های جامع در سطح کلان با اجرای ناقص مواجه هستند بنابراین نمی‌توان امید داشت که این قبیل برنامه‌ های موقت استمرار داشته و نتایج قابل قبولی را هم به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید این برنامه نیز تنها می‌تواند به عنوان یک مُسکن عمل کند بنابراین نیاز است برای ساماندهی دائمی افراد فاقد شناسنامه طرحی منسجم ارائه شود که از تمام ابعاد کارشناسی شده باشد و اجرای آن در دستورکار قرار گیرد.

درخشان گفت: هم‌اکنون جمعیت قابل توجهی از جمعیت سیستان و بلوچستان به ویژه در حوزه انتخابیه‌ ام با این مشکل مواجه هستند که انتظار داریم به سرعت تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: وجود جمعیت قابل توجهی از افراد فاقد اسناد احراز هویت ارتباط مستقیمی با گسترش دامنه آسیب‌ های اجتماعی داشته که امنیت و آرامش مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.