• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

۱۱ طرح عمرانی در منطقه آزاد چابهار پس از ۶ ماه تعطیلی مجدد شروع بکار شدند

  • کد خبر : 155239
  • 19 اسفند 1401 - 11:20
۱۱ طرح عمرانی در منطقه آزاد چابهار پس از ۶ ماه تعطیلی مجدد شروع بکار شدند
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: عملیات اجرایی و فعال سازی 11 طرح عمرانی در سازمان منطقه آزاد چابهار پس از تعطیلی و رکود شش ماهه آغار بکار مجدد کردند.

عبدالحکیم آصفی معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: قسمتی از مطالبات پیمانکاران از تهاتر زمین های منطقه آزاد به مبلغ ۱۷۹ میلیارد تومان  با تلاش های فراوانی جهت تزریق نقدینگی انجام شده است.

وی افزود: آنچه مسلم است این اقدامات که مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار زمان بسیار زیادی را صرف آن کرده باعث فعال شدن ۱۱ طرح شده که این طرح‌ها باعث توسعه و محرک رشد فزاینده این سرزمین خواهند بود.

معاون عمرانی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: طرح‌هایی همچون ساخت انبارها و احداث مجموعه گردشگری لیپار، پروژه‌های عام المنفعه مانند بزرگراه چابهار- کنارک به مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان، کمربندی شهید کلانتری به مبلغ ۵۲ میلیارد تومان، آبرسانی به روستای تیس به مبلغ ۸۸ میلیارد تومان، مراکز جامع سلامت به مبلغ ۱۷ میلیارد تومان و شبکه توزیع برق به مبلغ ۸۷ میلیارد تومان در جهت تقویت زیرساخت‌های شهری و خدمات رسانی در حال اجرا هستند.

آصفی گفت: جمع کل پیمان‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و مبلغ کل قراردادهای فعال یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و تعداد پروژه‌های فعال ۱۱ مورد است.

وی دلیل توقف پروژه‌ها و تعطیلی کارگاهها را موانع قانونی پیش آمده در ساختار مدیریتی منطقه آزاد از دیماه سال ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: احیای مجدد کارگاه‌ها با تزریق نقدینگی به پیمانکاران و تعیین منابع مالی جدید برای پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله تهاتر انجام شده که این امر برای اولین بار در سازمان منطقه آزادچابهار انجام و بسیاری از مشکلات حل شد.

وی اولویت بندی فعالیت‌های مهم پروژه‌ها برای رسیدن به خروجی‌های ملموس، برگزاری جلسات هماهنگی و توافقات با همکاران برای اجرای ادامه‌ پروژه با اولویت بندی فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو برای فعال شدن تمامی پروژه‌ها و استمرار فعالیت کارگاه‌های فعال، پرداخت مطالبات پیمانکاران و تعیین منابع مالی دیگر مانند تسهیلات منافع پروژه‌های راه اندازی شده، تسریع در ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، ورزشی، روستایی برای خدمات رسانی به مردم، شهروندان و سرمایه گذاران از دیگر اقداماتی بود که همه این موارد باعث شد تا ۱۱ طرح متوقف مانده مجددا فعال شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.