• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

مردم سیستان و بلوچستان ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق کالابرگ خرید کردند

  • کد خبر : 159571
  • 19 شهریور 1402 - 19:29
مردم سیستان و بلوچستان ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق کالابرگ خرید کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: مردم سیستان و بلوچستان که در دهک‌های یک تا پنج قرار دارند، تاکنون ۱۶۵ میلیارد تومان از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید کرده‌اند.

خلیل احمد سلامی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و تأثیرات آن در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تا کنون مردم این استان از طریق این طرح بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان خرید انجام داده‌اند و این روند در حال رشد است.

وی افزود: مرحله جدید این طرح مشمول تمام خانوارهای دهک اول تا پنجم و خانوارها و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خواهد بود و این افراد می‌توانند با خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اعلام شده، دریافت ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مضاعف کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح نقش مهمی در افزایش یارانه‌ها برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه دارد و به این افراد امکان می‌دهد تا در شرایط تورم افزایشی در یارانه‌ها داشته باشند و همچنین با قیمت‌گذاری بر اساس سال مبنا، قیمت کالاهای اساسی برای آن‌ها ثابت باقی بماند. او افزود که هر فردی که از این طرح استفاده کند، دو امتیاز دریافت می‌کند، امتیاز اول این است که دولت تورم را پوشش می‌دهد و امتیاز دوم این است که ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافی دریافت می‌کند.

سلامی گفت: مردم با نصب برنامه کاربردی (شما) می‌توانند اطلاعات فروشگاه‌ها و سؤالات متعددی که دارند را در آنجا دریافت کنند و همچنین میزان اعتبار کالابرگ خود را ببینند و اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم می‌تواند کد خرید و هم اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی مشاهده کند.

سلامی به نکته این طرح اشاره که دولت با اجرای آن، سلامت خانواده‌ها را تقویت می‌کند و از این طریق می‌خواهد از بالابودن قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کند تا دهک‌های پایین جامعه بتوانند به راحتی به مواد غذایی خود دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر کسانی به دهک‌بندی خود اعتراض داشته باشند می‌توانند به سایت حمایت مراجعه و اطلاعات دهک‌بندی خود را ملاحظه کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین از امکان خرید از فروشگاه‌های مجازی در طرح کالابرگ الکترونیکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: در این روش مانند طرح کالابرگ الکترونیکی، فرد می‌تواند زمان تسویه حساب از گزینه «کالا برگ» استفاده کند و به همین شیوه ۱۲۰هزار تومان به یارانه هر فرد در خانوار افزوده شود.

وی بیان کرد: مزایای طرح کالابرگ الکترونیکی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه این است که یارانه ۴۰۰ هزارتومانی آنها به ۵۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و قیمت کالاهای اساسی بر اساس سال مبنا سبد قیمت اجرای طرح برای آنان ثابت می‌ماند. در واقع اگر فردی از این طرح استفاده کند ۲ امتیاز به او داده می‌شود؛ امتیاز اول این است که دولت فاصله تورمی را پوشش می‌دهد و امتیاز دوم این است که ۱۲۰ هزار تومان دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.