• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان از اهداف جوانی جمعیت عقب مانده است

  • کد خبر : 162081
  • 17 آبان 1402 - 18:33
ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان از اهداف جوانی جمعیت عقب مانده است
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ساخت و ساز مدارس در حوزه انتخابیه‌اش متناسب با افزایش جمعیت نبوده و نحوه ارائه خدمات آموزشی، کمبودمعلم و وضعیت نامناسب کلاس‌های درس در این منطقه را غیرقابل قبول دانست.

عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه در وزارت آموزش و پرورش نسبت به حوزه آموزش حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: یکی از دردناکترین مسائل اساسی که در حوزه انتخابیه با آن مواجه هستیم کمبود شدید معلم و فضای آموزشی است کما اینکه دانش‌آموزان در شهرستان راسک و شهر پیشین ناچار هستند که در کلاس روی زمین بنشینند.

وی افزود: در این منطقه برای یک مدرسه دارای ۶۰۰ دانش آموز، در قالب دو شیفت و در ۴ کلاس درس خدمات آموزشی ارائه می‌شود اما باز هم با ازدحام جمعیت در کلاس‌ ها مواجه هستیم تاجاییکه فضایی برای حرکت معلم در کلاس وجود ندارد. ضمن‌ اینکه در یک کلاس دو پایه تحصیلی هم زمان تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون در شهرهای سرباز، راسک و ایرانشهر در هر کلاس فقط برای پایه اول ابتدایی تعداد ۶۰ دانش‌آموز حضور دارند و مدیریت این میزان جمعیت برای این پایه بسیار سخت است. اگر قرار باشد وزارت آموزش و پرورش این گونه به دانش‌آموزان این منطقه خدمات ارائه دهد به هیچ وجه قابل‌قبول نیست.

درخشان گفت: ما پیگیری‌ های بسیاری برای رفع مشکل حوزه آموزش این منطقه انجام دادیم اما ساخت و ساز مدارس در این منطقه متناسب با افزایش جمعیت نبوده است آن هم درحالی که جمعیت این استان مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رو به رشد است بنابراین قابل قبول نیست که متناسب با افزایش جمعیت، رشد فضای آموزشی و بهداشتی را نداشته باشیم و مردم حوزه انتخابیه از امکانات در حد استانداردهای منطقه‌ای نیز برخوردار نشوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.