• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

شبکه فاضلاب کنارک نیازمند تامین اعتبار است

  • کد خبر : 163077
  • 22 آذر 1402 - 19:40
شبکه فاضلاب کنارک نیازمند تامین اعتبار است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر اداره آب و فاضلاب کنارک، گفت: با در مدار قرار گرفتن ایستگاه‌های فاضلاب و اجرای شبکه فاضلاب در بندر کنارک که از پروژه‌های اولویت دار این شهرستان است، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد که این پروژه نیازمند تامین اعتبار می باشد.

ابراهیم دیده ور، مدیر اداره آب و فاضلاب کنارک، اظهار داشت: مرکز بهداشت، شهرداری، آب و فاضلاب در قالب گشت بهداشتی افراد متخلفی که اقدام به رهاسازی فاضلاب در دریا و معابر می کنند، ابتدا اخطار و تذکر و سپس به دادستانی و مراجع قانونی معرفی می‌نمایند. این مورد ناشی از تخلف برخی از افراد است که بطور غیرقانونی اقدام به رهاسازی فاضلاب می‌نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای فاضلاب در شهر بندری و ساحل نشین کنارک با شهر‌های دیگر فرق می‌کند، افزود: به دلیل بالا بودن سطح آب و جنس خاک، هزینه اجرای فاضلاب در کنارک نسبت به شهر‌های دیگر مثل چابهار یا بطور مثال زاهدان چندین برابر هست.

مدیر اداره آب و فاضلاب کنارک، ادامه داد: به دلیل جنس خاک و بالابودن سطح آب، اجرای فاضلاب به سپرکوبی نیاز دارد و به همین دلیل و تحمیل هزینه در پروژه تاخیر به وجود می‌آید.

دیده ور با بیان اینکه با تمام سختی می‌بایست این پروژه اجرا و به اتمام برسد، گفت: امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات کافی شبکه فاضلاب کنارک به اتمام برسد.

تکمیل پروژه فاضلاب شهر کنارک به اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است

رحیم بخش پاک اندیش، معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور عمرانی فرمانداری کنارک، نیز اظهار داشت: پروژه فاضلاب کنارک به عنوان یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های شهرستان مطالعات طرح جامع آن در سال ۱۳۷۹ شروع و بازنگری شد و در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت مهندسی و فاضلاب کشور مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: مطالعات مرحله دوم طرح در سال ۱۳۸۸ در دفتر مدیریت امور مطالعات و بررسی‌های فنی شرکت مهندسی و فاضلاب کشور مورد تصویب قرار گرفت.

معاون هماهنگی و برنامه ریزی امور عمرانی فرمانداری کنارک با بیان اینکه افق طرح و آغاز آن سال ۱۳۸۰ و پایان آن سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شده، ادامه داد: تا این لحظه در واقع پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب کنارک با احتساب شبکه ایستگاه پمپاژ و کیت تصفیه‌ها ۹۷ درصد تخمین زده می‌شود.

پاک اندیش با اشاره به مباحث مطرح شده شهروندان در بحث مشکلات فاضلاب در فضای حقیقی و مجازی، گفت: یکی از مشکلات اصلی ناشی از این موضوع بحث عدم تکمیل پروژه فاضلاب شهر کنارک است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر با نگاه ویژه دولت سیزدهم، مجموعه استانداری و شرکت فاضلاب سیستان و بلوچستان به این موضوع اقدامات خوبی انجام شده، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ در واقع ۴۲ میلیارد تومان مصوب این پروژه بود که مبلغ تخصیص آن ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال نیز باز متناسب با وضعیت اعتباری مبلغ قابل توجه ۳۱ میلیارد تومان مصوب شده است که تا کنون برای آن تخصیص ابلاغ نشده است، ولی با این تفاسیر کار تعطیل نشده و پروژه در حال انجام کار است.

وی تاکید کرد: برای به سرانجام رساندن پروژه و برآوردی را که برای تکمیل پروژه فاضلاب شهر کنارک توسط مدیریت بحران بعد از سیل سال ۱۴۰۰ انجام شده ۱۶۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شد و با گذشت زمان و بحث تورم طبیعتا هم اکنون اگر برآوردی در بحث اعتبار مورد نیاز داشته باشیم این پروژه با اعتباری قریب به ۳۰۰ میلیارد تومان در واقع مورد نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163077

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.