• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

بیمه رایگان بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود

  • کد خبر : 165210
  • 28 اسفند 1402 - 23:18
بیمه رایگان بانوان روستایی سیستان و بلوچستان در قالب طرح جوانی جمعیت انجام می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت، مادران غیرشاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

زهرا ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بالاترین آمار جمعیت روستایی را نسبت به میانگین کشوری دارد عملیاتی شدن این طرح را فرصت بسیار خوبی برای بانوان روستایی و عشایر استان است.

وی افزود: بانوان حائز شرایط با ثبت نام برای تامین رفاه نسبی خود و خانواده لازم است از این فرصت مهم و استثنائی استفاده کنند.

دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ضرورت اطلاع رسانی از همه ظرفیت دستگاههای اجرایی، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استفاده خواهیم کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد، گفت: بیمه‌شدگان حال حاضر صندوق در صورت احراز شرایط مندرج در قانون می‌توانند در دوره تمدید خود از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

در مرحله اول مشمولین شهرستان های هامون، نیمروز ، زابل ، میرجاوه ، قصرقند و فنوج نسبت به ثبت نام اقدام نمایند

خداداد اولیایی، مدیر بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بانوان روستایی و عشایری استان با بهره‌مندی از مزایای قانون جوانی جمعیت از مزایای بیمه اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به توجه خاص دولت مردمی به بانوان و تامین امنیت شغلی و رفاه آنان، افزود: در مرحله اول اجرای این طرح حق بیمه ۵۰۰‌ هزار نفر از واجدین شرایط در کشور توسط دولت در سطح یک جدول سطوح درآمدی به صورت کاملا رایگان پرداخت خواهد شد.

مدیر بیمه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به جامعه هدف مشترک و همکاری و تعامل سازنده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی در سطح استان و معرفی صندوق به جامعه هدف با استفاده از ظرفیت های موجود، ادامه داد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به سایت www.roostaa.ir نسبت به ثبت اطلاعات خود و پیش ثبت نام اقدام کنند.

اولیایی گفت: مرحله پیش ثبت‌نام با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر وی از تاریخ اول فرودین ماه ۹۶ به بعد باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.