• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشته است

  • کد خبر : 165345
  • 07 فروردین 1403 - 21:22
ورود مسافران نوروزی به سیستان و بلوچستان ۷۸ درصد رشد داشته است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان از رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان تا ششم فروردین‌ماه جاری خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه جاری، ۴۵۸ هزار و۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی سیستان و بلوچستان را به عنوان مقصد سفرهای نوروزی خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.

وی افزود: از این میزان، تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و هزار و ۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که این ارقام، به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷ هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، پنج هزار و ۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.

طهرانی‌مقدم، گفت: طی این بازه زمانی ۶۴۵ هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌‎ دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱ درصدی فروش به نسبت سال گذشته، ثبت شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱ درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.