• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
0

کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود

  • کد خبر : 165881
  • 10 اردیبهشت 1403 - 20:18
کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از کشت قراردادی پنبه امسال در یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در قالب خرید تضمینی توسط شرکت گسترش صنایع بلوچ خبر داد.

سیدمحمدرضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، در نشست تخصصی پنبه استان اظهار داشت: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت گسترش صنایع بلوچ، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص داده و کارخانه بافت بلوچ، محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کند.

وی افزود: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان و بلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان، بمپور، ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیرکشت پنبه رفته است و با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش محصول رفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

حسینی گفت: به منظور ارتقاء دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه، سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

گفتنی ست؛ کشت پنبه در سالیان گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما به دلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات، کشت پنبه ممنوع شده بود اما از سال ۱۳۹۹ با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد این محصول صادر شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165881

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.