• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10

هشدار در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران فضای مجازی با سایت‌های جعلی فعال سازی رمز پویا

  • کد خبر : 113368
  • 27 آذر 1398 - 13:55
هشدار در خصوص شگرد جدید کلاهبرداران فضای مجازی با سایت‌های جعلی فعال سازی رمز پویا

هاتف سیستان و بلوچستان-شهروندان به سایت بانک خود و یا شعبه مربوطه مراجعه و اخبار و اطلاعات رمز پویا را صرفا از سایت رسمی بانک‌ ها و موسسات اعتباری دریافت کنند.

مرتضی بزی سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح الزامی کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا یا otp و اطلاع رسانی های گسترده در کشور مبنی بر آگاه سازی هموطنان از اجرای طرح مذکور از طریق رسانه ها، افراد سود جو با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده نسبت به طراحی سایت های جعلی و ارسال پیامک های دروغین به هموطنان اقدام می کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با ترفند ارائه خدمات رمز یکبار مصرف و با درج پیام ها و تبلیغات دروغین در کانال ها و صفحه های پر بازدید شبکه های اجتماعی توسط آنها، متقاضیان را به سایت های جعلی که در آن ها درگاه های جعلی موسوم به فیشینگ تعبیه شده، هدایت کرده و از حساب طعمه های خود برداشت غیر مجاز یا خرید اینترنتی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در پی اقدامات پیش دستانه پلیس فتا صفحه ای به آدرس https://www.bmi-ir.site/puya مبنی بر “سامانه ساخت رمز پویا ” شناسایی که موضوع توسط کارشناسان بخش رصد سایبری پلیس فتا مورد بررسی قرار گرفت و صفحه مذکور اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کارت بانکی نظیر شماره کارت، رمز کارت، cvv2، تاریخ انقضاء کارت بانکی می کرد می توانست در نهایت منجر به خالی شدن حساب قربانیان شود.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست شبکه بانکی به سایت بانک خود و یا شعبه مربوطه مراجعه و اخبار و اطلاعات رمز پویا را صرفا از سایت رسمی بانک‌ ها و موسسات اعتباری دریافت کنند و از ارایه اطلاعات کارت خود برای فعال‌سازی رمز پویا جدا خودداری نمایند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=113368

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.