• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7
همایش نقش روحانیون در مقابله با جریانات افراطی و تکفیری؛

دشمنان ما امروز اسلام را در مقابل اسلام قرار داده اند

  • کد خبر : 128248
  • 17 بهمن 1398 - 18:33
دشمنان ما امروز اسلام را در مقابل اسلام قرار داده اند
هاتف سیستان و بلوچستان- مولوی عبدالرحمن ملازهی گفت: دشمنان ما امروز اسلام را در مقابل اسلام قرار داده اند کسانی هستند که در لباس عالم دینی و یا روحانیت حرف‌هایی می‌زنند که مردم را به سمت گمراهی و تفرقه که هدف اصلی دشمنان است سوق می‌دهند.

سردار حسین نجات معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران در همایش نقش روحانیون در مقابله با جریانات افراطی و تکفیری که در چابهار برگزار شد اظهار داشت: در بهار چهل و یکم انقلاب اسلامی قرار داریم انقلابی که جهان دو قطبی را تبدیل به جهان سه قطبی که در قطب اول اسلام و در قطب دوم کفار و در قطب سوم تمدن اسلامی و مبارزه با استکبار کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما از پیامبر رحمت و وحدت الگوپذیری می‌کند و ادامه دهنده همین الگو است و ما از شعارهای خودمان هرگز عقب نشینی نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.
وی گفت:به طور متوسط هر دو سال در کشور عزیزمان ایران با حضور با شکوه مردم انتخابات برگزار و مسوولان با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ادامه داد: آزادی بیان که در نظام اسلامی ما حاکم است در هیچ یک از کشورهای اروپایی وجود ندارد بطوریکه اخیرا در اینستاگرام شاهد بودیم که پست‌های مرتبط به اینکه گفته بودیم قاتل سردار دلها کفار هستند و پست‌های مشابه را حذف می‌کردند.

سردار نجات تاکید کرد: با وحدت شیعه و سنی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌ایم، اختلافات مذهبی اندکی که بعضا شنیده می‌شوند این موارد اختلافات مذهبی نیستند بلکه بحث‌های علمی هستند که در دانشگاه‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی در کشور ما راهبردی است به طوریکه در فرمایشات امام صادق (ع) روایت است که اهل تشیع در نمازهای اهل سنت شرکت کنند و به امام جماعت اقتدا کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران گفت: ما در کمک به مستضعفان جهان شیعه و سنی نمی‌شناسیم اسلام و مسلمانان برای ما مهم هستند و کشور ما در وحدت اسلامی الگوی تمام کشورهای جهان اسلام است.

وی بیان کرد: کشور ایران از نظر پیشرفت علمی رتبه بالایی دارد پایه رشد علمی کشور رشد زیادی دارد ما در دورهای شاهد پیشرفت علمی هستیم که در تحریم قرار گرفته ایم.

سردار نجات ادامه داد: هیچ کشوری به ما علم یاد نمی‌دهد که با تیکه بر توان داخلی به خیلی از موفقیت‌ها دست یافتیم که نتیجه یکی از این پیشرفت‌ها ساخت موشک‌های نقطه زن است که مواضع داعش و آمریکا را با خاک یکسان کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: حوزه‌های علمیه اهل سنت به برکت توجهات نظام بسیار زیاد شده و امکانات ویژه‌ای برای طلاب علوم دینی برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر فراهم شده که این روند باعث رونق مراکز دینی شده است.

وی افزود: در زمان طاغوت علمای دینی در محدودیت‌های فروانی بودند از جمله برای کارهای اداری به آنها توجه‌ای نمی‌شد و در امورات اجرایی کشور نقش و تاثیری نداشتند اما امروزه شاهد هستیم که حوزه‌های علمیه در بطن جامعه قرار دارند و مشارکت‌های اجتماعی فعال و آزادانه‌ای دارند.

وی گفت: مشکل دشمنان ما اسلام است زیرا از اسلام واهمه دارند در حالیکه دین اسلام دین برادری و اخوت است.

نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:دشمنان اسلام و نظام برنامه‌های تفرقه افکنی و اسلام زدایی را برنامه‌ریزی و اجرایی کردند وظیفه ما علماست که به مردم آگاهی بدهیم تا تحت تاثیر برنامه‌های دشمنان قرار نگیرند.

مولوی عبدالرحمن ملازهی امام جمعه اهل سنت چابهار نیز گفت: تکفیر ثمره ننگینی از ترک تقلید مذاهب است به طوریکه که افراد خودنمایی می‌کنند که بدون رسیدن به مرحله اجتهاد و بدون دانش اجتهادی و تقلید از کسانی که در مرحله اجتهاد هستند را انجام ندهد ثمرهای جز افراط و تفریط حاصل نمی‌شود.

وی افزود: قرآن کریم به صراحت مسلمانان معتقد به اسلام، قرآن ، نبوت و توحید را از تفرقه و افراط بر حذر داشته و همه مسلمانان را به اخوت و برداری دعوت و راهنمایی کرده است.

وی گفت: متاسفانه در برخی موارد امروزی شاهد هستیم که  کسانی دو کلاس دینی گذرانده باشند فتواهایی صادر می‌کنند که نارضایتی خداوند را برای خودشان رقم می‌زنند.

امام جمعه اهل سنت چابهار ادامه داد: چنانچه کسی به ناروا کسی را کافر صدا بزند اگر کافر باشد که درست است ولی اگر برعکس باشد و از روی نادانی گفته باشد خود شخص کافر می‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان ما امروز اسلام را در مقابل اسلام قرار داده اند کسانی هستند که در لباس عالم دینی و یا روحانیت حرف‌هایی می‌زنند که مردم را به سمت گمراهی و تفرقه که هدف اصلی دشمنان است سوق می‌دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=128248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.