• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

نخستین نشست معارفه سمن های چابهار و نقش آنان در توسعه سواحل مکران برگزار شد

  • کد خبر : 146733
  • 23 مهر 1399 - 22:32
نخستین نشست معارفه سمن های چابهار و نقش آنان در توسعه سواحل مکران برگزار شد
هاتف سیستان و بلوچستان- دبیر ستاد توسعه سواحل مکران گفت: برای همگامی با روند پیشرفت سند توسعه سواحل مکران نیاز است از ظرفیت سمن ها برای آموزش و تربیت نیروهای کار بومی استفاده شود.

عادل مزاری دبیر ستاد توسعه سواحل مکران در نشست معارفه سمن ها و نقش آنان در جوامع محلی توسعه سواحل مکران اظهار داشت: سند توسعه منطقه ساحلی مکران (makoraan) مشتمل بر ۸ ماده که سال گذشته با انجام اصلاحاتی به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسیده بود، پس از طی فرآیند انجام اصلاحات لازم برای اجرای مفاد آن توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

وی افزود: سند توسعه سواحل مکران خیلی راحت میتواند با نقش آفرینی در منطقه مشکلات اساسی را بر طرف نماید و نیاز است که نیروی های بومی را برای حرکت با توسعه آموزش و توانمند سازیم که با همدلی و همکاری این امر را میسر خواهیم ساخت.

وی گفت: سازمان های مردم نهاد بازوان قدرتمند تفکری و میدانی هستند که برای افق تعیین شده سند توسعه سواحل مکران بسیار ضروری می باشند از تجربیات سمن های حاضر در چابهار و منطقه سواحل مکران استفاده خواهیم کرد تا کارهای با ارزشی را با یکدیگر رقم بزنیم.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران ادامه داد: برای رشد کشور نیازمند اتکاء به آب های آزاد می باشیم در اکثر کشورهایی که مرز آبی دارند بیش از ۷۰ درصد مردم در سواحل دریا زندگی می کنند و این ظرفیت عظیم جهت توسعه در چابهار مشهود می باشد.

مزاری تصریح کرد: تحریم های ناجوانمردانه در کنار سوء مدیریت باعث شده است که چابهار بزرگترین حاشیه نشینی از نظر جمیعتی در کشور بشمار بیاید با این وجود قطار توسعه حرکتش را آغاز کرده است و نیازمند کار مردمی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.