• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
13

قوانین نظارتی شیلاتی سیستان و بلوچستان با سایر استان ها متفاوت می باشد

  • کد خبر : 146801
  • 04 آبان 1399 - 14:24
قوانین نظارتی شیلاتی سیستان و بلوچستان با سایر استان ها متفاوت می باشد
هاتف سیستان و بلوچستان- نشست هم اندیشی صیادان چابهار و کنارک با مدیرکل شیلات منطقه بلوچستان و ستاد توسعه سواحل مکران با هدف تبادل نظر و پیشنهادات راهکاری مناسب برگزار شد.

عادل مزاری دبیر ستاد توسعه سواحل مکران منطقه چابهار در نشست هم اندیشی با صیادان منطقه بلوچستان اظهار داشت: ماده ۲ و ۵ سند توسعه سواحل مکران با محوریت توجه به بخش شیلات می باشد که با همفکری و همراهی جوامع محلی برای هویدا کردن گنج پنهان اقدامات ضروری و مناسبی صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: هدف ما از نشست و تشکیل جلسات با کارگروه های تخصصی به همراه جوامع محلی یافتن راه حل های سریع و کارشناسی شده برای رفع مشکلات موجود در منطقه می باشد و تنها نهاد دولتی که بصورت عملیاتی با ستاد توسعه سواحل مکران در منطقه چابهار همکاری داشتند، اداره شیلات سیستان و بلوچستان می باشد.

وی گفت: فلسفه وجودی انقلاب خدمت به مردم و حمایت از مستمندان است مسئولین می بایست فعالیت هایی را انجام بدهند که مردم از انقلاب و خدماتی که می دهد مسرور شوند.

دبیر ستاد توسعه سواحل مکران منطقه چابهار ادامه داد: آموزش و ترویج مسائل مربوط به حوزه شیلات که برای بهره برداری بهینه صیادان از دریا و یکی از ارکان ضروری در هر مقوله ای می باشد می بایست از طرف شیلات سیستان و بلوچستان نسبت به آگاهی صیادان اقدام شود.

مزاری تصریح کرد: ساخت اداوات و تجهیزات داخلی صیادان یکی از ضروریات منطقه و کشور می باشد که سرمایه گذاران می توانند در این زمینه اقدام کنند بسترهای لازم فراهم شده است.

نیازی نماینده صیادان کنارک و چابهار نیز اظهار داشت: مشکل اساسی که صیادان از طرف شیلات با آن روبرو هستند عدم صدور مجوز صید می باشد که دلیل غیرمنطقی برای حفظ ذخایر آبزیان مطرح میکنند.

وی افزود: حفاظت از ذخایر آبزیان تا محدوده سواحل و آب های سرزمینی تعریف شده می باشد در حالیکه صیادان سیستان و بلوچستان اکثرا صیادان فراساحلی می باشند.

وی گفت: کشورهای همجوار همچون عمان، پاکستان در مناطق آب های آزاد برای صید می آیند و با تناژ بالا از این مناطق صید می کنند ولی صیادان ما به خاطر حفظ ذخایر آبزیان مجوز برای صید ندارند.

نیازی ادامه داد: صید و صیادی در کشورها و استان های همجوار با تسهیل قوانین حاکمیتی باعث افزایش بهره وری صیادان از دریا شده است اما در کشور ما علی الخصوص در سیستان و بلوچستان احساس می شود قوانین نظارتی با سایر استان ها متفاوت می باشند.

وی تصریح کرد: شناورهای صیادی برای دریارویی نیاز به سوخت دارند که سوخت مورد نیاز در موعد مقرر به شناورها تحویل نمی شود و یا سهمیه سوختی برای ۴ روز دریارویی داده می شود که برای صیادان بصرفه نمی باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.