• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

۸۳۴ تن میگو در گواتر دشتیاری برداشت شد

  • کد خبر : 146820
  • 06 آبان 1399 - 13:57
۸۳۴ تن میگو در گواتر دشتیاری برداشت شد
هاتف سیستان و بلوچستان-مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: ۸۳۴ تن میگو از ۴۰۸ هکتار اراضی پرورش میگو در سایت شهید صنعتی گواتر شهرستان دشتیاری برداشت شد.

محمد شهلی بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهارداشت: سایت پرورش میگوی «شهید صنعتی» گواتر در ۱۲۰ کیلومتری مرکز چابهار و در نزدیکی مرز پاکستان در محدوده شهرستان دشتیاری با حدود چهار هزار هکتار اراضی یکی از مناطق مستعد برای کشت و برداشت میگو بوده که در آن اشتغال و تولید در جریان است.

وی افزود: ظرفیت‌های آبزی پروری نوار ساحلی چابهار و کنارک بسیار بی‌نظیر بوده و علاوه‌بر میگو قابلیت‌هایی همچون پرورش انواع جلبک‌های دریایی، خیار دریایی، لابستر، آرتمیا و آبزیان زینتی دارد که نیازمند توجه و توسعه و سرمایه گذاری در این زمینه است.

وی گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل مکران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه‌بر ایجاد اشتغال برای هزاران نفر و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر سواحل مکران را فراهم کرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: میگوی تولید شده در گواتر چابهار به دلیل اینکه در منطقه‌ای ساحلی با درجه حرارت مناسب، پاکیزه و به دور از آلودگی‌های صنعتی و شهری، نزدیکی به خط استوا و هوای نسبتا گرم و مرطوب و بادهای موسمی مونسون پرورش داده می شود از کیفیت بالایی برخوردار است.

شهلی بر تصریح کرد: هر هکتار از مزارع پرورش میگو در دشتیاری برای ۲ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ورود سرمایه گذاران به حوزه شیلات و اجرای برنامه‌ها و اهداف برای سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه پرورش آبزیان بویژه جلبک و خیار دریایی می‌تواند براحتی و در کمترین زمان بازگشت سرمایه و سود قابل توجه را بدنبال داشته باشد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: چابهار و کنارک ۲ شهرستان ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو، صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سایت مستعد پرورش میگو به مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در سواحل چابهار، دشتیاری و کنارک شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: منطقه گواتر و رودیک با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی‌های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=146820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.