• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
9

مرز رسمی ریمدان ۲۹ آذر افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 147127
  • 26 آذر 1399 - 16:59
مرز رسمی ریمدان ۲۹ آذر افتتاح می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز رسمی ریمدان شهرستان دشتیاری در جنوب این استان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی ۲۹ آذرماه افتتاح می‌شود.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهارد اشت: مرز ریمدان به عنوان یکی از مبادی رسمی برای افزایش مبادلات بازرگانی با پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی این کشور یعنی کراچی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی افزود: از طرفی این مرز زمینه را برای اتصال چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا را فراهم خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی کشور به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) بوده بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

موهبتی از اعضای کابینه دولت برای رسمی کردن این مرز قدردانی کرد و تصریح کرد: از اینکه دولت به پایانه مرزی ریمدان توجه و در حال آماد سازی زیرساخت‌ها بوده تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: توجه به اشتغال مرزنشینان ضروری بوده و علاوه‌بر مرز ریمدان باید در سایر نقاط سیستان و بلوچستان مرز رسمی تعریف و راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به مزیت‌ها و موقعیت‌های استراتژیک ایران تصریح کرد: مرز ریمدان با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.