• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
14

مرز رسمی ریمدان با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی افتتاح شد

  • کد خبر : 147143
  • 29 آذر 1399 - 15:39
مرز رسمی ریمدان با حضور مقامات ایرانی و پاکستانی افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان- مرز رسمی «ریمدان» شهرستان دشتیاری واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان ظهر امروز با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مقامات پاکستانی افتتاح شد.

مرز «ریمدان» در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسئولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

مرز ریمدان میان ایران و پاکستان واقع در شهرستان دشتیاری استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور ساعتی قبل با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این مرز، علاوه بر وزیر راه و شهرسازی، معاون وزارت امور خارجه کشور، چند تن از مقامات پاکستان و همچنین تعدادی از مسئولان سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

پس از مرز رسمی میرجاوه، مرز ریمدان، دومین مرز رسمی ایران و پاکستان برای تبادلات کالا و جابه جایی مسافر می باشد اتصال مرز ریمدان به بندر کراچی مهم و اقتصادی پاکستان، زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا هم فراهم خواهد کرد.

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در خصوصی افتتاح مرز ریمدان اظهار داشت: پس از مرز میرجاوه، مرز ریمدان به عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان، آغاز می‌کند، پیش از این مرزهای پیشین، کوهک و جالق به صورت بازارچه فعال بودند و مرز ریمدان از امروز کد گمرکی دریافت کرد.

وی افزود: تجارت کشورمان با پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در ۸ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و۷۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۸ میلیون دلار تبادل تجاری صورت گرفته است که سهم صادرات کالا به پاکستان یک میلیون و ۵۳۸ هزار تن به ارزش ۵۹۰ میلیون دلار بوده و سهم واردات از پاکستان نیز ۱۲۰ هزار تن به ارزش ۱۱۸ میلیون دلار بوده است.

سخنگوی گمرک ادامه داد: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه‌های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از کشورمان خواهیم بود.

لطیفی تصریح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می‌توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی بیان کرد: انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم یدکی ماشین آلات و… عمده کالاهای صادراتی کشورمان به پاکستان است.

خاطرنشان می‌شود اواخر مهر ماه امسال، جواد هدایتی مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت وگو با خبرنگار مهر، از انتقال مدیریت پایانه‌های مرزی پس از ۴ سال از گمرک ایران به وزارت راه (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) خبر داده بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147143

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.