• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

عزم جدی وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات اینترنت در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 147151
  • 01 دی 1399 - 11:40
عزم جدی وزارت ارتباطات برای رفع مشکلات اینترنت در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایو اینستاگرامی خود به موضوع مشکلات اینترنت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و از برنامه های این وزارت برای رفع مشکلات خبر داد.

لایو اینستاگرامی اخیر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به موضوع وضعیت ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بود که در این لایو، آذری جهرمی اشاره کرد: ۴ درصد از همه‌ی روستاهای سیستان و بلوچستان به هیچ نوع ارتباطی (تلفن همراه، تلفن ثابت و اینترنت) دسترسی ندارند.

همین موضوع باعث شده است تا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم بگیرد تا از ۶ دی ماه، یک سفر ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان داشته باشد و بر روند اتصال روستاها به اینترنت نظارت کند، حتی بنا شده که پس از این سفر، یکی از معاونان آذری جهرمی تا پایان زمان پروژه، در سیستان و بلوچستان بماند.

وی گفت: مشکلات سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود پهنای باند است همچنین بیشتر فیبر نوری این استان (حدود ۱۳۰۰ کیلومتر)، به صورت هوایی کشیده شده که پایداری مناسبی ندارند و باید زمینی شوند و از طرفی در روستاهایی که اتصال وجود دارد، ارتباطات اینترنت رادیویی است و ازطریق فیبر برقرار نمی‌شود؛ بنابراین مشکل کمبود پهنای باند وجود دارد.

برای رفع این مشکلات، وزارت ارتباطات در نظر دارد تا ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری جدید در این استان احداث کند و همچنین اینترنت همراه را در ۱۲۰۰ روستا برقرار سازد که برای این کار نیاز به احداث ۹۷۲ سایت جدید است.

وزیر ارتباطات هزینه‌ی کشیدن فیبر نوری و شبکه‌ی انتقال را حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرده است، علاوه‌بر این مبلغ، اپراتورهای تلفن همراه هم برای ارتقا و احداث سایت باید ۹۷۳ میلیارد تومان هزینه کنند.

به گفته‌ی آذری جهرمی، مذاکره برای تامین مالی اجرای پروژه‌ی مذکور با رئیس‌جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد باعث اختصاص ‌هزار میلیارد تومان اعتبار شد و بخشی هم از محل اعتبارات استان هزینه می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.