• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
8

بهره مندی ۷۳۰۰ نفر از مردم دشتیاری از آب آشامیدنی سالم

  • کد خبر : 147373
  • 08 بهمن 1399 - 8:30
بهره مندی ۷۳۰۰ نفر از مردم دشتیاری از آب آشامیدنی سالم
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه نوار ساحلی مکران شهرستان دشتیاری، تا اواسط ۱۴۰۰ جمعیتی بالغ بر ۷۳۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

علیرضا قاسمی مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با هدف تأمین آب آشامیدنی سالم، اجرای طرح آبرسانی برای ۷۳۰۰ نفر از روستاهای نوار ساحلی شهرستان دشتیاری شامل روستاهای بریس، پسابندر، گواتر،شهرک گواتر، پشت و شم‌ها با اعتبار ۳۷۱ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز روستاهای تحت پوشش از طریق سایت آب‌شیرین‌کن پسابندر تأمین می‌شود افزود: با اجرای این پروژه و آبرسانی به مجتمع ۲۵ روستایی دلگان ها شاخص بهره مندی این شهرستان از آب سالم ۲۱ درصد ارتقا پیدا می کند.

وی در خصوص حجم عملیات پروژه گفت: این طرح شامل ۱۳۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع است که ۲۵ کیلومتر از محل آب‌شیرین‌کن تا روستای بریس بر عهده نیروی دریایی ارتش است.

مدیرعامل آبفای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این طرح احداث ۵ مخزن بتنی زمینی و ۲ مخزن هوایی به ترتیب با حجم ۷۰۰۰ متر مکعب و ۲۵۰ متر مکعب برنامه‌ریزی و ۳ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت‌های متغیر پیش‌بینی شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه کلیه ترانشه های پروژه بریس سنگی است افزود: در حال حاضر، از ۴۳ کیلومتر عملیات لوله گذاری روستای مذکور، تاکنون حدود ۲۲ کیلومتر از ترانشه‌ها حفاری گردیده و ۱۰ کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است و با ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع پسابندر، گواتر و پشت نیز در دست اجرا بوده و تاکنون از ۴۷ کیلومتر حجم عملیات کل ۱۰ کیلومتر حفاری شده و ۵ کیلومتر لوله‌گذاری گردیده.

وی درخصوص اجرای خط انتقال و شبکه روستای شم‌ها بیان کرد: کل حجم عملیات پروژه ۱۴ کیلومتر است که تاکنون ۹ کیلومتر حفاری و ۸ کیلومتر لوله گذاری شده است و این پروژه نیز با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

این مقام مسئول در خاتمه عنوان کرد: تأمین آب روستاهای بریس و شم‌ها منوط به تکمیل خط انتقال این پروژه است که در تعهد وزارت دفاع می‌باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.