• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اساسنامه پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند تدوین شد

  • کد خبر : 147404
  • 14 بهمن 1399 - 8:23
اساسنامه پیگیری حق آبه رودخانه هیرمند تدوین شد
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو گفت: اساسنامه‌ای برای پیگیری موضوع حق آبه رودخانه مرزی هیرمند در هفت بند در زابل تدوین شد.

عیسی بزرگ‌زاده مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو در نشست بررسی حق‌آبه رودخانه مرزی هیرمند با بیان اینکه این اساسنامه در نشست‌های فشرده‌ای به مدت ۲ روز با حضور ۲ تیم متشکل از مسئولان وزارت نیرو، وزارت امور خارجه، فرمانداران شمال سیستان و بلوچستان و مسئولان حوزه مرزبانی این استان با همتایان شان در کشور افغانستان بررسی شده اظهار داشت: در این نشست‌ها اساسنامه‌ای تنظیم شده تا هر ۲ طرف متعهد به اجرای موارد مذکور شوند.

وی افزود: در این اساسنامه که در هفت بند تنظیم شده بر مواردی از جمله نقشه‌کشی جدید و به‌روز در حوزه آبریز هیرمند، حفظ امنیت مهندسان نقشه‌برداری و همین‌طور تامین آب رودخانه مرزی ۲ کشور تاکید شده است.

مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک وزارت نیرو ادامه داد: از ۱۱ بهمن ماه مهندسان نقشه‌کشی ۲ کشور در دو سوی مرز مستقر و عملیات نقشه‌برداری را آغاز خواهند کرد.

نعیم الله سالارزی معاون کمیسار آب هلمند در کشور افغانستان نیز در این نشست گفت: ما برای انجام تعهدات بین ۲ کشور در موضوع رودخانه هیرمند توافق و پیشنهاد ایران مبنی بر تامین امنیت نقشه‌برداران و همین‌طور کمک به حل مشکل موجود را قبول کرده‌ایم.

عباسعلی ارجمندی فرماندار زابل نیز در این نشست گفت: پیگیری مصوبات نشست و کمک به رفع دغدغه اصلی و همیشگی مردم شمال سیستان و بلوچستان یعنی تامین حق آبه تالاب بین‌المللی هامون از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.