• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
11

چابهار نیازمند دانشگاه علوم پزشکی مستقل است

  • کد خبر : 148563
  • 27 تیر 1400 - 12:44
چابهار نیازمند دانشگاه علوم پزشکی مستقل است

هاتف سیستان و بلوچستان – نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار با توجه به کمبود مراکز بهداشتی و درمانی نیازمند ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل است.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در منطقه چابهار تنها یک بیمارستان وجود دارد که توسط تأمین اجتماعی ساخته شده و این بیمارستان به تنهایی به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مردم منطقه در بخش بهداشت و درمان نیست.

وی افزود: بسیاری از کمبودهای موجود ناشی از کم کاری تاریخی وزارت بهداشت در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب این استان است.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم وضعیت بهداشت و درمان در استان سیستان و بلوچستان تغییری نکرده و در طول ۸ سال شاهد افزایش تخت در منطقه نبودیم و به لحاظ زیرساخت‌ها با دیگر نقاط کشور فاصله معناداری داریم.

سعیدی تصریح کرد: انتطار داریم علاوه بر تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی چابهار، نیکشهر، قصر قند، نگور و زرآباد، دانشگاه علوم پزشکی چابهار راه اندازی و به صورت مستقل فعالیت کند.

وی گفت: دانشگاه به عنوان کانون توسعه سواحل مکران با کمبود متخصص و پرستار روبرو است بنابراین لازم است تا سهمیه پزشکی و پیراپزشکی به این منطقه اختصاص پیدا کند تا بتوانیم نیروی مورد نیاز را از طریق مردم بومی همین منطقه تأمین کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.