• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

خواسته کوچکی که برای «میشود» نمی‌ شود

  • کد خبر : 150277
  • 27 دی 1400 - 8:06
خواسته کوچکی که برای «میشود» نمی‌ شود
هاتف سیستان و بلوچستان - ۳۸ سال است که مردم روستای «میشود» شهرستان نیکشهر در سیستان و بلوچستان، برای آسفالت جاده روستائی با وعده های متعدد مواجه‌اند و همچنان در انتظار آسفالت این جاده ۴ کیلومتری هستند.

جاسم صادقی، یکی از معتمدان روستای میشود اظهار داشت: فاصله این روستا تا جاده اصلی ۴ کیلومتر است که مردم این روستا ۳۸ سال چشم انتظار آسفالت شدن آن هستند و تاکنون پیگیری شورای اسلامی روستای «میشود» با نوشتن ۱۸۳ نامه و صورتجلسه راه به جایی نبرده و همچنان در انتظار بهره مندی از آسفالت هستند.

وی افزود: در صورتی که نیاز به عبور از جاده پیدا می‌شد افراد به صورت پیاده از این مسیر عبور می‌کردند، همچنین با اندک بارندگی نیز مسیر فوق روزها و هفته‌ها مسدود می‌شد.

وی تصریح کرد: تا اینکه تلاش و پیگیری‌های شورای اسلامی روستا از نخستین سال تأسیس یعنی ۴ سال پیش نتیجه داد و در نهایت با مساعدت و همکاری فرماندار وقت نیکشهر دستور بازگشایی این مسیر در سال ۹۷ از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری داده شد.

معتمد این روستا گفت: هم اینک مسیر این روستا و روستای همجوار آن یعنی «زبران دن» بازگشایی و کار تعریض پیچ‌ها و اصلاح سربالایی‌ها انجام و اکنون مسیر فوق هموار و آماده برای آسفالت است.

صادقی افزود: بر اساس بررسی‌ها ۲۷ نقطه از این مسیر ۴ کیلومتری از جاده اصلی تا روستای «میشود» به صورت دره و رودخانه بزرگ و کوچک است که برای عبور ایمن از آن باید دیوار سنگی و ملاتی و یا گابیون (سیم تور با سنگ) و پل و ابنیه فنی بر روی آن ساخته شود.

پیشنهاد مردم برای راه روستای «میشود» آسفالت راه به طول ۴ کیلومتر از دوراهی تا روستا و آسفالت راه به طول ۵ کیلومتر از روستای «می‌شود» به روستاهای «سرخکلوت» و «گرگان» است تا مردم و گردشگران بتوانند از این مسیر عبور کنند ساکن و عضو شورای اسلامی روستای «میشود» شهرستان نیکشهر هم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مکرر شورای اسلامی روستا از طریق مکاتبات با وزارت راه و شهرسازی در رده شهرستانی، استانی و کشوری، فرمانداری، بخشداری، نماینده مجلس قرار است این مسیر با همت دولت در آینده‌ای نزدیک آسفالت شود.

عبدالرحمن هاشمزهی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیکشهر نیز اظهار داشت: روستای «می‌شود» یکی از راه‌های با اولویت است که امیدواریم با پیگیری‌های شورای اسلامی و این اداره بزودی به نتیجه برسد و شاهد حل مشکلات تردد مردم و آسفالت این جاده باشیم.

وی افزود: شورای اسلامی روستای «میشود» نامه‌ها و مکاتبات زیادی را در طول سال‌های اخیر انجام داده است اما اداره راهداری به دلیل اعتبارات محدود نتوانسته اقدامی انجام دهد ولی با این حال درخواست‌های مردم به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) انعکاس داده شده و پیگیری لازم را انجام داده‌ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیکشهر با بیان اینکه امیدواریم مشکل ماشین آلات و نبود اعتبارات لازم برای آسفالت راه‌های روستایی حل شود، ادامه داد: با توجه به رویکرد محرومیت زدایی و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم در دولت سیزدهم به زودی شاهد آسفالت راه بسیاری از روستاها از جمله روستای «میشود» در نیکشهر خواهیم بود.

در مجموع نکته جالب توجه اینجاست که اگر مسئولان در این ۳۸ سال، سالانه فقط حدود ۱۰۰ متر از این راه را آسفالت می‌کردند احتمالاً تاکنون آسفالت آن به اتمام رسیده بود و نکته قابل تأمل تر اینکه متأسفانه از این گونه موارد در استان سیستان و بلوچستان بسیار وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

گفتنی ست؛ روستای «میشود» از توابع دهستان «مهبان» و از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر و در ۶۴ کیلومتری شهر نیکشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان واقع شده است، در این روستا ۵۲ خانوار با ۱۵۴ نفر جمعیت زندگی می‌کنند که برای رسیدن به این روستا باید ۴ کیلومتر راه خاکی و سنگلاخی را از جاده اصلی طی کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.