• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
13

کارواندر خاش مکانی زیبا و جذاب برای گردشگران

  • کد خبر : 151325
  • 03 فروردین 1401 - 0:48
کارواندر خاش مکانی زیبا و جذاب برای گردشگران
هاتف سیستان و بلوچستان - دهستان کارواندر بخش مرکزی خاش سیستان و بلوچستان با ظرفیت‌های زیبای گردشگری، آبشارها، مزارع باقلا، شالیزارها و نخلستان‌های سر به فلک کشده در کنار جویبارهای زلال آب، خستگی سفر گردشگران نوروزی مسیر خاش به ایرانشهر را می‌زداید.

مجتمع گردشگری دهیاری کارواندر همجوار آبشار طبیعی این روستا و در میان کشتزارها و نخل‌های سربه فلک کشیده و با امکاناتی مانند آلاچیق و استراحتگاه‌ها، فرصت ارزشمندی را برای گردشگران ایجاد کرده و دهیاری کهنوک کارواندر نیز در جوار جاده کارواندر به گوهرکوه یک مجموعه اقامتی و بومگردی پدید آورده که برای مسافران می‌تواند خاطراتی خوش ثبت کند.

شرایط مساعد آب و هوایی، وجود کوه ها، دره ها، رودخانه ها، نقاط جنگلی و دشت های زیبا و دیدنی منطقه کارواندر خاش زمینه را برای رویش گیاهان منحصر به فرد دارویی و خوراکی فراهم کرده است.

پوشش گیاهی بکر این منطقه محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری به شمار می رود. صدها گونه گیاهی اعم از دارویی و خوراکی در این منطقه رشد می کند که بیشتر آنها نیز ناشناخته مانده اند و شناسایی آنها نیازمند تحقیقات است.

منطقه کارواندر با کثرت انواع پوشش گیاهی درختی، بوته ای و علفی و گل های زیبا طبیعتی بسیار دلنشین را برای هموطنان ایجاد کرده و به دلیل حساسیت و همکاری مردم و ساکنان منطقه خطر نابودی و انقراض این طبیعت زیبا بسیار اندک است.

گونه‌های گیاهی بویژه گیاهان ناشناخته، انواع جلبک ها و گلسنگ‌های این منطقه توسط کارشناسان منابع طبیعی در حال شناسایی و تحقیقات و بررسی های لازم است و بزودی برای حفظ گونه های منحصر به فرد منطقه کارهای حفاظتی انجام می شود.

سالانه ده ها هزار نفر از شهروندان خاش، هم استانی ها و سایر هموطنان از نقاط مختلف کشور به این منطقه سفر و از جاذبه های کارواندر دیدن کرده و لحظات خوشی را در سایه سارهای درختان و در کنار جویبارها و مزارع سرسبز و باغات آن سپری می کنند و از این طبیعت زیبا و بکر لذت می برند.

علاوه بر حضور مردم در نقاط دیدنی منطقه بسیاری از مدیران و مسوولان در قالب اردوهای تفریحی و سیاحتی، علمی و پژوهشی به کارواندر سفر می کنند.

تپه ها و حفره های گل فشان طبیعی پیرگل در کنار رودخانه زیبا با نخلستان ها و کشتزارهای برنج و باغات انار روزهای شاد و پر نشاطی را برای رهگذران ایجاد می کند.

نادر ابراهیمی دهیار روستای کهنک کارواندر خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این روستای زیبا و دیدنی از مناطق بکر گردشگری، تفریحی و سیاحتی شهرستان خاش همه ساله و در شرایط عادی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران است.

وی افزود افزود: این روستا دارای جاذبه های بکر گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی بویژه سوزن دوزی و اثرهای تاریخی همچون بناها و قنات های قدیمی، کوه و دشت های سرسبز و اراضی باغی و زراعی با محصولات ارگانیک مانند خرما، انار، گندم، جو، باقلا و شلغم و اقلیم آب و هوای معتدل است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.