• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
12

استفاده از زبان هنر و فرهنگ برای جهاد تبیین لازم است

  • کد خبر : 151471
  • 18 فروردین 1401 - 23:34
استفاده از زبان هنر و فرهنگ برای جهاد تبیین لازم است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استفاده از زبان فرهنگ و هنر برای جهاد تبیین لازم است و باید از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده شود.

رحمدل بامری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه ستاد استانی گرامیداشت هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: استفاده از زبان هنر و فرهنگ برای جهاد تبیین لازم است و باید از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: اگر در حوزه کاری‌مان نیز نگاه هنری داشته باشیم نتیجه بهتری در کارهای اجرایی خواهیم داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی و خیران بیان کرد: کار فرهنگی و هنری اراده، ایمان و باور می‌خواهد و نباید فرصت‌سوزی شود بنابراین بهتر است برنامه‌های هفته هنر صرفاً به همین هفته اختصاص نیابد و در طول سال به صورت فصلی جلساتی برگزار شود.

بامری گفت: باید از ظرفیت موجود در استان که شهدای شاخص و شهدای زنده هستند و می‌توانند راویان گویا و اثرگذاری باشند و از کسانی که در جایگاه‌های علمی و دینی نقش دارند، استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آنچه تاکنون نتوانستیم به معنای واقعی کلمه به آن بپردازیم جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه دیدار با هنرمندان می‌تواند به صورت همایش شهیدان هنرمند باشد، افزود: بحث نامگذاری خیابان‌ها و مجموعه‌ها به نام شهید آوینی و سایر شهدای هنرمند اقداماتی است که لازم است پیگیری شود.

مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هنر امری مهم بوده و این مساله تعیین‌کننده‌ترین موضوع برای ترقی و پیشرفت است.

وی افزود: مأموریت هنر روایتگری حال بوده و زبان هنر است وقتی در عرصه جنگ نرم خبر از پیشرفت‌های ایران می‌دهیم و عامه نمی‌پذیرد اگر با زبان هنر بیان کنیم بیشتر قابل پذیرش برای عام خواهد بود.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در ۴۰ سال انقلاب، نام سید مرتضی آوینی قله هنر انقلاب بوده و روایت‌های او از حقایق انقلاب اسلامی خبر می‌دهد.

سیاسر گفت: هنر انقلاب، هنری است که هویتش را در بستر دفاع مقدس، پیشرفت، جهاد سازندگی، محرومیت‌زدایی و آبادانی نشان داده است.

وی در رابطه با رویکرد ستاد بیان کرد: تمام تلاش ستاد بر اینست که به اولویت‌های زیست‌بوم توجه شود، حوزه هنری تلاش می‌کند که هم نقش ستادی و هم نقش پشتیبانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه روزها باید روز هنر انقلاب باشد، افزود: هفته هنر نیز شروعی بر این اقدامات ارزشمند است و در این هفته می‌توانیم کارهایی را شروع کنیم که نتایج آن پایدار باشد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این ستاد ۲ کار ویژه در این هفته در دستور کار دارد که یکی انتخاب چهره شاخص هنر انقلاب در استان و دیگری مجموعه برنامه‌های هفته هنر بوده که برنامه‌های محفلی و رونمایی است.

 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151471

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.