• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

۸۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل کم آبی خاش اختصاص یافت

  • کد خبر : 151554
  • 24 فروردین 1401 - 0:03
۸۰ میلیارد ریال برای رفع مشکل کم آبی خاش اختصاص یافت
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار خاش گفت: ۸۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رییس جمهور و اعضای دولت به سیستان و بلوچستان مبلغ ۸۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات حوزه آب این شهرستان اختصاص یافته است.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش در نشست با رئیس و کارکنان اداره آب و فاضلاب خاش اظهار داشت: کار آبرسانی به مردم ۱۰۰ روستای این شهرستان به صورت سیار در بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه انجام می‌شود.

وی افزود: به همت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه کار آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۰ روستای سیستان و بلوچستان در حال انجام بوده که حدود ۱۳۰ روستا به خاش تعلق دارد و در مجتمع شهید خیابانیان اقدامات جهادی سپاه برای تامین آب آشامیدنی مردم انجام می‌شود.

فرماندار خاش ادامه داد: هم‌اینک از محل چاه‌های دوربن و کلچات کار تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم این شهر با ظرفیت ۲۶۱ لیتر در ثانیه انجام می‌شود که استاندارد آن ۳۵۰ لیتر در ثانیه بوده و انتظار می‌رود شهروندان همراه مسوولان اداره آب و فاضلاب به فکر ذخیره آب باشند و در مصرف بهینه آب فرهنگ سازی شود.

صالحی گفت: بیش‌از ۲۰۰ خانوار ساکن در پشت جایگاه سوختی چاووش و ورودی ناصرآباد مشکل آب دارند و در برخی نقاط دیگر هم گزارش قطع مکرر آب و کم آبی را داریم، بنابراین باید آب مورد نیاز شهروندان به صورت عادلانه توزیع و بحران مدیریت شود تا مردم در ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: پروژه خط انتقال آب از کارواندر به خاش نیز آغاز شده و امیدواریم با تلاش پیمانکاران و مجموعه اداره آب و فاضلاب این پروژه زودتر از موعد به پایان برسد.
وی افزود: در مجتمع آبرسانی روستایی دشت آبخوان نیز مشکلاتی وجود دارد و کار با کندی پیش می‌رود.

عباس گلزار نیا مدیر آب و فاضلاب خاش نیز بیان کرد: حدود ۳۰ هزار مشترک در شهر و نقاط روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.