• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

نسبت به قطع برق ادارات پر مصرف بدون اغماض عمل شود

  • کد خبر : 152114
  • 17 خرداد 1401 - 23:28
نسبت به قطع برق ادارات پر مصرف بدون اغماض عمل شود
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت توزیع نیروی برق این استان با رصد و پایش مصرف برق ادارات، نسبت به قطع برق ادارات پر مصرف، بدون اغماض عمل کند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار داشت: طبق مصوبه وزارت نیرو تمامی دستگاه‌های اداری باید مصرف برق خود را تا ۳۰ درصد در وقت اداری و ۶۰ درصد خارج از وقت اداری به نسبت مشابه سال گذشته کاهش دهند و اداراتی که نسبت به این موضوع بی توجهی کنند برقشان قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پاشنه آشیل برق اطلاع‌رسانی به مردم است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها جهت اطلاع‌رسانی به مردم استفاده شود و اگر مردم مطلع باشند همکاری می‌کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیان مشوق‌های برق برای مشترکان بخش‌های مختلف و اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها از جمله موضوعات مهم در حوزه اطلاع‌رسانی است.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی باید از یک منبع و به صورت رسمی اعلام شود تا مردم دچار سرگردانی نشوند.

مدرس خیابانی اظهار داشت: لزوم همکاری و اختصاص برنامه‌های ویژه در بخش صدا و سیمای استان، لزوم همکاری شهرداری‌ها به جهت در اختیار گذاشتن فضاهای مناسب شهری جهت نصب بنر اطلاع رسانی نحوه مصرف بهینه برق، توجه فرمانداران به اختصاص مناطقی جهت نصب بنر اطلاع رسانی راهکارهای مدیریت مصرف و بیان مشوق های برق، لزوم اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها در بخش‌های مختلف، چون کشاورزی و صنعتی از طریق شوراهای اسلامی و کانال‌های مرجع هر اداره، لزوم استفاده مراکز حساس و حیاتی از دیزل ژنراتور، لزوم احداث و اتمام هر چه سریع‌تر نیروگاه‌های تولید برق استان، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بویژه در مراکز پرمصرف از جمله نکات مهم مورد توجه در بخش برق است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به چالش‌های سیستان و بلوچستان چون ریزگرد، گرمای شدید و آب باید نسخه متفاوتی به جهت برنامه‌های مدیریت مصرف به نسبت سایر استان‌های کشور در نظر گرفته شود که این موضوع به صورت کتبی به حوزه وزارت نیرو اعلام خواهد شد.

خلیل عوض‌زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست اظهار داشت: ۵۵.۴۱ درصد مشترکان برق این استان در بخش خانگی، ۱۳.۷۰ درصد در بخش کشاورزی، ۱۹.۲۸ درصد در بخش عمومی، ۳.۲۹ درصد در بخش صنعتی، ۲.۲۵ درصد روشنایی و ۶.۰۷ درصد در بخش سایر مصارف قرار دارند.

خلیل عوض‌زاده ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۶۰ تفاهم‌نامه مدیریت مصرف در این استان منعقد شده است که انتظار می‌رود بیش از ۲۴۳ مگاوات صرفه‌جویی از این بخش احصا شود.

وی به مشوق‌های در نظر گرفته شده صنعت برق در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مشترکان کشاورزی اگر از ساعت ۱۲ تا ۱۷ (۵ ساعت) از شبکه برق استفاده نکنند، ۱۹ ساعت باقی مانده شبانه روز، از برق رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی در بخش خانگی، گفت: طبق ابلاغیه وزارت نیرو، مشترکانی که در بازه پیک تابستان ( ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه ) مصرف برق خود را از میزان الگوی مصرف تعریف شده منطقه خود کاهش دهند، به ازای هر کیلووات کاهش مصرف ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به مشوق‌های در نظر گرفته شده در بخش صنعت نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه مدیریت مصرف و با توجه به انعقاد تفاهم وزارت نیرو و سازمان صمت، مراکز صنعتی علاوه بر رعایت الگوی مصرف و کاهش بار در ساعت اوج مصرف، باید نسبت به تعطیلی یک روز در هفته و انتقال فعالیت مرکز به روز غیر اداری اقدام و علاوه بر کاهش تعرفه برق از پاداش‌های در نظر گرفته شده این بخش بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.