• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

بیش‌ از ۶۳۰ دُز واکسن مننژیت به حجاج سیستان و بلوچستان ترزیق شد

  • کد خبر : 152147
  • 21 خرداد 1401 - 12:18
بیش‌ از ۶۳۰ دُز واکسن مننژیت به حجاج سیستان و بلوچستان ترزیق شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۶۳۰ دُز واکسن مننژیت از ۱۰ خرداد تاکنون توسط کارشناسان جمعیت هلال احمر استان جهت زائرین خانه خدا تزریق شده است.

علیرضا میربهاء الدین مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تزریق واکسن برای زائرین حج تمتع ۱۴۰۱ در استان از ۱۰ خرداد انجام شده و با توجه به دستورالعمل اجرایی حج و زیارت خدمات تزریق واکسن جهت اطمینان از سلامت زائرین در این سفر معنوی اجرا و کارت واکسیناسیون برای آنان صادر شده است.

وی با بیان اینکه زائرین تا ۲ هفته قبل از اعزام نسبت به تلقیح آن مبادرت کنند، افزود:در سبد واکسیناسیون امسال علاوه بر واکسن مننژیت واکسنIPV نیز اضافه شده که توسط مراکز بهداشت سراسر استان تلقیح صورت گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: زائرین در فاصله زمانی چهار هفته قبل از اعزام باید واکسن IPV را تزریق تا ایمنی لازم کسب شود و حجاج از نظر تزریق واکسن کرونا نیز بررسی می شوند و وزارت بهداشت در زمینه تزریق واکسن کرونا برای حجاج مشکلی ندارد و واکسن های سینوفارم، آسترازینکا و اسپوتنیک در سبد واکسن های مورد تایید عربستان وجود داشته و افرادی که واکسنی جز این موارد تزریق کرده‌اند می توانند دو دُز واکسن استرازینکا با فاصله ۲۸ روزه و یا دو دُز واکسن سینوفارم با بازه زمانی ۲۱ روزه تزریق و مجوز لازم را کسب کنند.

میربهاء الدین گفت: طبق هماهنگی انجام شده با سازمان حج و زیارت امسال یک‌هزار و ۵۶۱ نفر از زائران خانه خدا از سیستان و بلوچستان راهی سرزمین وحی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.