• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

آسیب‌های اجتماعی باعث عدم تربیت نیروی فعال در جامعه می‌شود

  • کد خبر : 152279
  • 04 تیر 1401 - 11:23
آسیب‌های اجتماعی باعث عدم تربیت نیروی فعال در جامعه می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: موضوع آسیب های اجتماعی جدای از هم پاشیدگی خانواده‌ها، باعث عدم تربیت صحیح فرزندان و نیروهای فعال اقتصادی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جانشین فرمانده انتظامی و معاون دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تلاش های شبانه روزی، خالصانه و مجاهدانه نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در مبارزه با قاچاق مواد و گسترش اعتیاد و درمان معتادین فعالیت می کنند، تقدیر کرد.

وی افزود: کاهش کشفیات در استان نشانگر کاهش رد و بدل مواد مخدر نیست بلکه بیانگر تغییر مسیر و تغییر شگردهای قاچاقچیان است که ضرورت دارد با هم اندیشی و مشارکت متخصصان کار کارشناسی صورت گرفته و طرحی جامع و مدون تهیه شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه ۴۲ درصد از زندانیان در بند مربوط به جرائم مواد مخدر هستند باید در حوزه اجتماعی و فرهنگ‌سازی تمامی دستگاه ها، سازمان ها و موسسات مردم نهاد مشارکت جدی و عزمی راسخ داشته باشند.

آیت الله محامی گفت: در آیه ۳۲ سوره مائده آمده که هر کس نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده و یاد آور شد که نحوه رفتار و راه های درمان با بیماران در مراکز ترک اعتیاد بسیار مهم بوده و در واقع کیفیت ارائه خدمات در مراکز ترک اعتیاد از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲۴۸ تن و از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۴۷ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده است.

وی افزود: هر سال به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر، شعار ویژه‌ای از سوی سازمان ملل انتخاب می‌شود و پیرو آن شعار، اقدامات و فعالیت‌های لازم برای مقابله با موادمخدر و اعتیاد در سال پیش رو برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی می‌شود که شعار “پرداختن به چالش‌های موادمخدر در حوزه سلامت و بحران‌های بشری” برای سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۴۰۱ شمسی) انتخاب ‌شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس روزشمار اعلام‌شده برنامه های اصلی و فرعی متنوعی برای هفته سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده که مهمترین آنها امحاء بیش از ۴۰ تن انواع مواد مخدر، تقدیر از خانواده معظم شهدا و جانبازان و همایش یاریگران زندگی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.