• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه وفنی حرفه ای آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 152383
  • 15 تیر 1401 - 13:50
طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه وفنی حرفه ای آغاز به کار کرد
هاتف سیستان و بلوچستان - طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول،دوم وفنی وحرفه ای طی مراسمی با حضور میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از امروز آغاز شد.

حسنعلی میر عبدی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح طرح جبران و تثبیت یادگیری ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه اول، دوم وفنی وحرفه اظهار داشت: دانش آموزان سرمایه های گرانبهای والدین و جامعه هستند که برای رساندن آنان به حیات طیبه هم در خانه و هم در مدرسه باید نهایت تلاش انجام شود.

وی با اشاره به افت تحصیلی و خلأ تربیتی ناشی از آموزش مجازی در دوران کرونا، افزود: به اذعان همه والدین، تنها معلمان قادر به تعلیم و تربیت هستند و هیچ کس نمی تواند این نقش را به درستی برای دانش آموزان ایفا کند، از طرفی این فرایند باید در محیط مدرسه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح با هدف جبران کمبودهای آموزشی و تربیتی و تثبیت یادگیری اجرا می شود و در کنار مباحث آموزشی، ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین نیز باید محقق شود.

میر عبدی از ایجاد ۷۰۰ پایگاه تابستانی ویژه اجرای این طرح در سراسر استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود تعداد این پایگاه ها به هزار مورد نیز افزایش یابد.

وی خطاب به والدین دانش آموزان تصریح کرد: به حداقل رساندن تعارضات مباحث تربیتی بین خانه و مدرسه یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید دنبال شود و افزایش تعامل و همراهی والدین با مدرسه و حضور مستمر در نشست های انجمن اولیا و مربیان قطعا به این مهم کمک خواهد کرد.

علی سالاری معاون آموزش متوسطه اداره کل نیز در این مراسم به تشریح شرایط و جزییات طرح جبران و تثبیت یادگیری پرداخت و اظهار داشت: کاهش نرخ ترک تحصیل و افزایش نرخ فارغ التحصیلی یکی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: کاهش فاصله آموزشی ایجاد شده در دوران آموزش مجازی بین دانش آموزان مناطق محروم و برخوردار نیز یکی دیگر از اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده ۲۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه که موفق به کسب حدنصاب لازم در امتحانات خرداد نشده اند، و یا دانش آموزانی که به صلاحدید شورای مدرسه باافت نمره مواجه شده‌اند جامعه هدف این طرح هستند.

سالاری با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این طرح از هشتم تیرماه آغاز شده است، گفت: مهلت ثبت نام همچنان ادامه دارد و با توجه به شرایط جغرافیایی و دمایی استان تا نیمه اول شهریور ماه کلاس ها ادامه خواهد داشت.

وی مدت اجرای این طرح را به مدت ۸ هفته و ۳۰ تا ۳۶ ساعت برای هر عنوان درسی اعلام کرد: در این دوره ۴ عنوان درسی به دانش آموزان آموزش داده خواهد شد که ۲ عنوان هماهنگ استانی و ۲ عنوان بنا بر تشخیص کمیته کیفیت بخشی آموزشی مناطق و شهرستان ها تعیین شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.