• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

روزانه حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان تردد می کنند

  • کد خبر : 152454
  • 23 تیر 1401 - 14:02
روزانه حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی از پایانه مرزی ریمدان تردد می کنند
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با اربعین حسینی پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود ۱۰ هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات از پایانه مرزی ریمدان در جنوب استان تردد کنند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پایانه مرزی ریمدان اظهار داشت: این استان امسال از طریق پایانه های مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی در ایام اربعین حسینی خواهد بود.

وی افزود: امسال پایانه مرزی ریمدان به دلیل سهولت تردد شهروندان پاکستانی از کراچی بیشتر پذیرای زوار خواهد بود بطوری که پیش بینی می شود روزانه بین هشت تا ۱۰ هزار زائر این کشور در این ایام وارد کشور شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: خوشبختانه به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان زیر ساخت ها تا حدود زیادی برای پذیرش زوار پاکستانی در پایانه مرزی ریمدان فراهم شده است.

مدرس خیابانی افزایش گیت های پلیس به ۱۰ گیت، استقرار کانکس جهت استراحت زوار، افزایش سرویس های بهداشتی، نمازخانه و سایه بان و استقرار دستگاههای مه پاش را از جمله اقدامات مهم در پایانه مرزی ریمدان برای پذیرش مطلوب از زوار پاکستانی عنوان کرد و گفت: به منظور تردد روان زوار این کشور سه پایانه مسافری در جنوب استان در نظر گرفته شده و ناوگان مورد نیاز از استان های همجوار و استانداری های دیگر به ویژه تهران تامین خواهد شد.

وی تامین آب در پایانه مرزی ریمدان را از مهمترین اقدامات زیرساختی در جنوب استان برشمرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده علاوه بر استقرار مخازن آب به گنجایش ۱۳۰ هزار لیتر به همت معاونت عمرانی استانداری خط انتقال ۵۳ کیلومتری آب از سد زیردان به پایانه مرزی ریمدان انجام خواهد شد که تاکنون ۲۲ کیلومتر آن نهایی شده است.

مدرس خیابانی تهیه فیبر نوری و تامین برق پایدار را از دیگر اقدامات مهم در پایانه مرزی ریمدان برای فراهم شدن زیر ساخت های لازم در پایانه مرزی ریمدان در ایام اربعین حسینی ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت بهداشت در پایانه مرزی ریمدان گفت: در ایام اربعین علاوه بر انجام تزریق واکسن کرونا و فلج اطفال توسط کادر بهداشت و درمان برای زوار پاکستانی، پایگاه هلال احمر و بیمارستان های سیار با همکاری نیروی زمینی سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این پایانه مرزی استان مستقر و از امکانات نیروی بهداری ارتش در مرز نیز استفاده خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مجموع با ابلاغ ستاد مرکزی اربعین همه وزارتخانه ها ملکف هستند مرزهای استان بویژه ریمدان را پشتیبانی کنند تا به بهترین نحو پذیرای زوار کشور دوست و همسایه پاکستان باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.