• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

مرکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه بانوان در زاهدان افتتاح شد

  • کد خبر : 152491
  • 29 تیر 1401 - 15:08
مرکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه بانوان در زاهدان افتتاح شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف موادمخدر ویژه بانوان همزمان با روز بهزیستی و تامین اجتماعی در زاهدان راه‌اندازی شد.

زهرا ابراهیمی مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با تبریک هفته بهزیستی و قدردانی از زحمات کارکنان سازمان بهزیستی که همواره در صدد ایجاد شرایطی مناسب برای بهتر زیستن جامعه هدف هستند، اظهار داشت: این مرکز با ظرفیت ۷۵ نفر از سوی بخش خصوصی و نظارت سازمان بهزیستی و با پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در زاهدان ایجاد شده است.

وی افزود: در دهه‌های گذشته اعتیاد مقوله‌ای کاملا مردانه قلمداد می‌شد و تصور عموم براین بود که ورود زنان به این عرصه و درگیری آنان با این موضوع بسیار ناچیز است اما نگاهی به آمارهای موجود مؤید تغییرات عمده در الگوهای سنی، جنسی، طبقاتی و فراگیری در کشورهای مختلف است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که آسیب‌های فردی اعتیاد در زنان چه از جنبه مشکلات جسمی و روانی و چه از جنبه مسائل اجتماعی و درگیر نمودن مطلق خانواده به مراتب مخرب‌تر از موقعیت مشابه مردان است کماکان ضرورت ایجاد مراکز در شهرستان ها اجتناب ناپذیر است و دراین زمینه آماده همراهی و همکاری با بخش خصوصی برای رفع مشکلات بانوان هستیم.

ابراهیمی گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه ماهیت عاطفی، جایگاه اجتماعی و تکالیفشان در نهاد خانواده به گونه‌ای است که اگر در دام اعتیاد گرفتار شوند آسیب‌های مضاعفی برای خود و سایرین ایجاد می‌کنند بنابراین پیشگیری و درمان اعتیاد برای این قشر به مراتب حساستر و مهمتر است.

وی ابراز امیدواری کرد: به روزی برسیم که تمام زنان بهبود یافته در این گونه مراکز بعد از تکمیل دوره درمان به آغوش خانواده و جامعه بازگشته و شاهد افتتاح کمتر این گونه از مراکز در استان باشیم و جامعه، برای همگان مطلوب و بدور از هرگونه معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.