• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

امکانات بهداشتی، نیروی انسانی و اورژانس چابهار در آماده باش قرار دارند

  • کد خبر : 152536
  • 03 مرداد 1401 - 12:07
امکانات بهداشتی، نیروی انسانی و اورژانس چابهار در آماده باش قرار دارند
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار با اشاره به اینکه استفاده نکردن از موتور سیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در سطح شهر، تیرهای برق از دیگر توصیه‌ها است که امیدوارم کمترین مشکلات را داشته باشیم.

همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار همزمان با اعلام هشدار قرمز سازمان هواشناسی برگزار شده و دستورات لازم نیز داده شده است.

وی افزود: حفظ و آمادگی کامل و انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده باش تمامی پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در زمان وقوع و پس از بحران نیز اعلام شد.‏‎

‏‎مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار ادامه داد: تیم های ارزیاب و واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین تیم های بهداشتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماریها آمادگی کامل در زمان وقوع بحران را از جهت پایش مستمر شرایط جوی، مسدود شدن مسیرهای ارتباطی اصلی و فرعی، ارایه خدمات بدون وقفه، بیماریابی و بررسی وضعیت بهداشتی آب و پایش سلامت آب آشامیدنی و انجام کلرسنجی برای رعایت موازین بهداشتی را انجام می دهند.

جواد سپاهی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: صیادان در وضعیت هشدار قرمز هواشناسی قرار دارند و از دریاروی خودداری و تا اطلاع بعدی صید و صیادی را تعطیل کنند تا از خطرات بارندگی در امان باشند.

وی افزود: هشدار سطح قرمز در پی سامانه بارشی مونسون، پیش بینی افزایش ارتفاع امواج در ساحل صادر شده که باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی و احتمال آسیب به شناورها و ادوات و تور های صیادی خواهد شد.

فرماندار چابهار ادامه داد: ضمن خودداری از انجام هرگونه ترددهای دریایی تا پایان مدت زمان وقوع مخاطره، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ و نسبت به انتقال شناورها به مکان‌های امن اقدام شود و مردم از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی پرهیز کنند و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر انجام نشود.

سپاهی گفت: شهروندان از حضور در اماکن و نقاط پرخطر، سواحل و تردد و اطراق در مسیل رودخانه ها و آبراها جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به شناورهای صیادی سبک، تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی وجود دارد و توصیه شده در این مدت از شنا در سواحل پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152536

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.