• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

شهرستان ایرانشهر ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی را دارد

  • کد خبر : 152610
  • 09 مرداد 1401 - 14:21
شهرستان ایرانشهر ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی را دارد
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان ایرانشهر هم بلحاظ موقعیت پس کرانه و هم بلحاظ ظرفیت، شرایط اخذ منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر اظهار داشت: این موضوع سالیان متمادی در حال پیگیری بوده است و به نتیجه مورد نظر نرسیده‌ایم اما می‌توان برای تحقق این موضوع از ظرفیت های درون استانی استفاده کنیم.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر این استعداد را دارد که در کنار توسعه سواحل مکران به عنوان پس کرانه بندر چابهار و به عنوان یک منطقه امن و دارای ظرفیت بتواند اهداف بلند مدت توسعه سواحل مکران را دنبال کند که تحقق آن، هم در سطح استانی و کشوری و همچنین از سوی نمایندگان باید پیگیری شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص مطالبه مردم برای شهرستان شدن بخش بزمان بیان کرد: باید کار کارشناسی و مطالعه برای امکان سنجی این موضوع توسط کارشناسان حوزه تقسیمات کشوری انجام شود چراکه اطلاق نام شهرستان به تنهایی نمی‌تواند خدمات مورد نظر را برای مردم منطقه ایجاد کند و در شرایطی که زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله ادارات خدمات رسان در منطقه وجود نداشته باشند ارتقا از بخش به شهرستان دردی را برای مردم دوا نمیکند.

بامری گفت: از سوی دیگر به لحاظ جمعیتی و به حدنصاب رسیدن به حداقل جمعیت مصوب، نیز در حال حاضر شرایط احراز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:با تغییر نام بخش به شهرستان بدون درنظر گرفتن زیرساختهای لازم، تنها یک سکونتگاه ایجاد می شود اما بار ترافیک برای خدمات همچنان بر دوش شهرستان‌های سابق است و مردم برای اخذ این خدمات همچنان به مراکز شهرستانهای قبلی مراجعه می کنند.

بامری درخصوص وضعیت حقوق و مزایای فرمانداران و بخشداران در مجموعه وزارت کشور اذعان کرد: وزارت کشور با تغییر رویکرد می بایست پست های فرماندار و بخشدار را در زمره مشاغل سخت پیگیری نماید چرا که این پست ها استرس و پاسخگویی و تعهد به مردم را به طور تمام وقت و در تک تک لحظات در بردارد و مقایسه پرداختی های این پست ها با مسئولین سایر دستگاه نشان می دهد که در برخی موارد پرداختی ها بسیار کمتر و قابل قیاس با با برخی دستگاه ها نمی باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.