• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

بیش‌ از ۳۵ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

  • کد خبر : 153116
  • 27 شهریور 1401 - 15:30
بیش‌ از ۳۵ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر از فاقدان شناسنامه این استان در سال‌های اخیر سجل دریافت کردند.

رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در سیستان و بلوچستان و اجرای طرح‌ های مختلف در سال‌ های دور کماکان افرادی مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون تعداد ۱۰ هزار پرونده سرپرست خانوار فاقد شناسنامه در شورای تامین و هیات سه نفره ثبت احوال سیستان و بلوچستان مورد بررسی و پالایش قرار گرفت که از این تعداد بیش‌ از هشت هزار پرونده تایید و برای ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر سجل صادر شد.

فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان ایرانی الاصل می باشند

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند، ادامه داد: بر اساس قانون و دستورالعمل، وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می‌شود.

دهمرده گفت: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.