• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

عملیات اجرایی احداث موج شکن بندر تنگ کنارک آغاز شد

  • کد خبر : 153127
  • 28 شهریور 1401 - 15:58
عملیات اجرایی احداث موج شکن بندر تنگ کنارک آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار کنارک گفت: عملیات اجرایی موج شکن بندرتنگ این شهرستان با ۷۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

عبدالغفور حوت فرماندار کنارک اظهار داشت: فاز نخست این طرح که شامل احداث موج شکن‌ های اصلی و فرعی بود در آذرماه سال ۱۳۹۹ افتتاح شد و فاز دوم آن شامل ساخت اسکله پهلوگیری شناورهای کلاس لنج است.

وی افزود: این طرح با ۱۶۰ متر طول اسکله، نوع اسکله بلوک وزنی، وسعت حوضچه ۲۰ هکتار اجرا می‌شود و منبع تامین اعتبار آن از محل اعتبارات مطالعات راهبردی مکران است.

فرماندار کنارک ادامه داد: این اقدام خوب در راستای توسعه زیرساخت‌ های بندری انجام شده و ساخت موج شکن بندر تنگ می‌تواند موجب ماندگاری ساحل نشینان و کمک به اشتغال و استفاده بهینه صیادان منطقه از ظرفیت دریا و صید آبزیان شود.

اسکله صیادی بریس

حوت گفت: بندر صیادی و گردشگری تنگ یکی از قدیمی‌ ترین اسکله‌ های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار- زرآباد به جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید که با احداث موج شکن و اسکله جدید امیدواریم مردم منطقه هرچه سریع تر از مزایای این طرح منتفع شوند.

وی تصریح کرد: سواحل مکران دارای بنادر متعدد تجاری و صید و صیادی است بطوریکه ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، بریس، چابهار، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار، دشتیاری و کنارک در زمینه صید و صیادی فعال هستند.

وی بیان کرد: استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بویژه ذخایر خدادادی دریا می‌تواند روز به روز بر رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار تاثیر مهمی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=153127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.