• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

آموزش دانشگاه‌ ها باید مهارت محور باشد

  • کد خبر : 155067
  • 11 اسفند 1401 - 14:29
آموزش دانشگاه‌ ها باید مهارت محور باشد
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آموزش دانشگاه ها باید مهارت محور باشد و صنعت نیز از پشتوانه علمی دانشگاه ها برخوردار شود.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خطاب به مدیران و اساتید این دانشگاه اظهار داشت: شما اساتید دانشگاه باید وضعیت آینده روشن استان را برای جامعه به تصویر بکشید.

وی افزود: سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند است و نباید به آن القاء محرومیت کنیم چرا که این القای نادرست در ذهن همه کودکان ما نیز تاثیر گذاشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این القای محرومیت باعث زمین گیرشدن و عدم پیشرفت و توسعه استان می شود بنابراین باید از ظرفیت های این منطقه در جهت توسعه همه جانبه استفاده کرد و باید زیرساخت ها در مرز و بازارچه های خرده فروشی تقویت شود.

کرمی گفت: ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی داریم که در دنیا نظیری ندارد و در این راستا تاکنون دو میلیون نهال موز به این استان وارد شده است.

وی در خصوص ظرفیت استان در حوزه معادن بیان کرد: به هیچ کس اجازه خام‌فروشی نخواهیم داد و بهره برداری از معدن باید با ایجاد صنایع تبدیلی صورت گیرد. خداوند به کار و تلاش و کوشش پاداش می دهد لذا طرح ها و پروژه هایی که در مرحله مطالعاتی و پژوهشی دارید را به میدان بیاورید.

وی بیان کرد: اساتید دانشگاهها باید با استفاده از علم و تخصصی که دارند، شرکت های دانش بنیان را هدایت و تقویت کنند و برای توانمندسازی و رشد علمی و مهارتی دانشجویان وقت بگذارند.

کرمی تاکید کرد: از دانشگاهها انتظار می رود در حوزه توسعه و تغییر فضای شهرها هم فعال باشند فضای موجود شهری استان باید تغییر کند.

وی در پایان با بیان اینکه اقتصاد دولتی موفق نیست، ادامه داد: باید مردم وارد اقتصاد شوند و با مردمی کردن این حوزه شاهد توسعه روز افزون شاخص های مثبت اقتصادی باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155067

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.