• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نیکشهر به زمین زده شد

  • کد خبر : 155213
  • 17 اسفند 1401 - 16:56
کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نیکشهر به زمین زده شد
هاتف سیستان و بلوچستان - نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نیکشهر گفت: با اتمام این پروژه مهم درمانی، نزدیک به ۳۰ هزار بیمه گذار در حوزه نیکشهر از خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب بهره مند خواهند شد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کلنگ زنی سه درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان های نیکشهر، کنارک و راسک در جنوب سیستان و بلوچستان ، برگ زرینی از خدمات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است که اتمام و راه اندازی این سه درمانگاه می تواند تحولی بزرگ در خدمات رسانی مناسب تر در این منطقه که پایین ترین شاخص های بهداشتی و درمانی در کل کشور را دارد به همراه داشته باشد.

وی افزود: بیش از ۹۰ هزار نفر با راه اندازی و تجهیز پروژه های تامین اجتماعی در شهرستان های راسک، نیکشهر و کنارک از خدمات درمانی بهره خواهند برد و با هماهنگی های انجام شده بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان چابهار در سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نیکشهر با پیگیری های جامعه محلی، معتمدین و حمایت های سازمان تامین اجتماعی با ۲۵۰۰ متر مربع زیر بنا در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

سعیدی گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان نیکشهر فعال شدن درمانگاه قدیم است که به لحاظ فنی توسط وزارت بهداشت تاییده نشده اما امیدواریم تعهداتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با جامعه خیرین دارند را به آن عمل کنند.

وی با اشاره به کمبود پزشک در مراکز درمانی و مجتمع های جامع سلامت روستایی، بیان کرد: علی رغم خدمات بی بدیل نظام در استان سیستان و بلوچستان اما همچنان کم ترین پزشک را در مراکز درمانی داریم که این موضوع باعث تحمیل هزینه اضافی در شرایط اقتصادی کنونی به مردم شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت پذیرش دانشگاه ها افزایش پیدا کرده است اما آنچه که مهم است جذب داوطلبان بومی واجد شرایط در رشته های پزشکی می باشد که با راه اندازی دانشکده علوم پزشکی چابهار در آینده و با نگاه مثبت دولت سیزدهم بخش بزرگی از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.