• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
10

۵۳ تعاونی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم احیا شد

  • کد خبر : 155242
  • 19 اسفند 1401 - 11:29
۵۳ تعاونی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم احیا شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: 53 شرکت تعاونی در این استان از شروع فعالیت دولت سیزدهم احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

حامد آرامش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احیای تعاونی ها و رونق تثبیت اشتغال یکی از دغدغه های مهم وزارت تعاون در دولت سیزدهم بود که با راهبری این برنامه در سیستان و بلوچستان شاهد نتایج مثبت و ارزنده ای بوده ایم.

وی افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با مساعدت و تلاش کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون کارگری شورای تامین و هم افزایی که بین مسوولان استان وجود دارد، خوشبختانه ۵۳ شرکت تعاونی راکد و نیمه فعال، به مدار تولید بازگشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با احیای این تعاونی‌ها، اشتغال ۷۲۳ نفر تثبیت شد، بیان کرد: هدف وزارت متبوع پیشرفت تعاونی هاست که این پیشرفت الزاما براساس کمیت یعنی افزایش تعاونی‌ها نیست، بلکه توان افزایی تعاونی‌های موجود و احیای تعاونی های راکد در اولویت قرار دارد.

آرامش گفت: همچنین از شهریور سال گذشته تا به امروز، ۱۵۴ شرکت تعاونی جدید در سراسر سیستان و بلوچستان تشکیل و زمینه اشتغال ۹۷۷ نفر فراهم شده است.
آرامش حوزه فعالیت این تعاونی‌ها را مسکن، کشاورزی، عمرانی، تامین نیاز، توسعه روستایی، بهداشتی و درمانی، نساجی و چرم، پوشاک و بسه بندی، خدمات آموزشی و زیست محیطی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۲۰ شرکت تعاونی با ۵۹ هزار و ۶۰۵ نفر عضو در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات باید به سمتی هدایت شود تا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور به ۲۵ درصد یعنی رقم مصوب در برنامه ششم توسعه برسد، چراکه تعاونی‌ها ساختار و سازماندهی لازم را برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را دارند و باید زمینه و فرصت فعالیت آنها را در جامعه فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.