• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

چرا فنوج از اعتبارات توسعه سواحل مکران محروم و سهم آن صفر است؟

  • کد خبر : 155937
  • 23 فروردین 1402 - 16:05
چرا فنوج از اعتبارات توسعه سواحل مکران محروم و سهم آن صفر است؟
هاتف سیستان و بلوچستان - سرپرست فرمانداری شهرستان فنوج در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: چرا شهرستان فنوج گرفتار در مشکلات فراوان و با ضعیف ترین زیرساختها خصوصا در بحث راه و آب از اعتبارات توسعه سواحل مکران محروم و سهم آن صفر است این در حالیکه شهرستان همجوار آن از اعتبارات میلیاردی توسعه سواحل مکران بهره مند و سهیم است.

محمدیونس حقانی در گفتگو با هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فنوج باید از اعتبارات توسعه سواحل مکران بهره مند شود، این شهرستان از شهرستان نیکشهر منتزع شده است و هم اکنون بخش بنت در فاصله چند کیلومتری از موهبت اعتبارات کلان توسعه سواحل مکران بهره می برد انتظار داریم فنوج هم از این طرح بهره مند شود و قطعا در این خصوص پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با دستور کار برنامه‌ریزی جذب و تخصیص اعتبار برگزار شده و امیدواریم مسوولان شهرستان فنوج را ویژه ببینند.

وی گفت: شهرستان فنوج با ۶۲ هزار نفر جمعیت و ۱۴۹ روستا، ۹۴ روستای آن فاقد شبکه آبرسانی، ۵۷۷ کیلومتر راه روستایی خاکی است و طرح هادی در ۸۸ روستا اجرا نشده است.

وی ادامه داد: ۸۳ روستا نیازمند اینترنت پرسرعت، احداث زمین چمن مصنوعی در ۴۲ روستا و آسفالت حداقل ۶۵ کیلومتر کوچه و خیابان در شهرهای فنوج و شهرکتیچ از ضرورتهاست.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان و همچنین افزایش ۲ برابری این اعتبار فقط در سه ماهه اخیر در مقایسه با سال قبل، نسبت به پیگیری جهت جذب اعتبارات عمرانی ۱۴۰۱ توسط دستگاه های اجرایی تا قبل از پایان سال مالی تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری فنوج در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه از مجموعه اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور تخصیصی برای فنوج صفر بود با پیگیری های انجام شده در سه ماهه اخیر مبلغ خوبی برای راه های شهرستان اختصاص یافت.

حقانی با اشاره به اینکه درصد تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ شهرستان فنوج در اکثر پروژه ها ۱۰۰ درصد است از توجه و همکاری معاونت عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قدردانی می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه کمیته برنامه‌ریزی سند توسعه و نقشه راه شهرستان است، افزود : فلسفه وجودی مسوولان در قبال مسئولیت‌ها و وظایف، خروجی در میزان تخصیص اعتبار است؛ مدیران دستگاه‌ها باید در راستای تحقق برنامه‌ها این کمیته و جذب اعتبارات ابلاغی تلاش و تا پایان اردیبهشت ماه سالجاری نسبت به تهیه و تعیین اولویت‌های پروژهای عمرانی اقدام کنند.

سرپرست فرمانداری فنوج گفت: جلسه بررسی میزان جذب اعتبارات ۱۴۰۱ هر ۱۵ روز جهت بررسی میزان پیشرفت پروژه ها برگزار می شود تا بتوانیم شاخص ها را در تمام زمینه افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.