• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

نصب بیش از ۱۲۰ عدد باکس ته سیگار در چابهار وکنارک/ هر ته سیگار دارای ۳۷ نوع سم خطرناک

  • کد خبر : 159659
  • 24 شهریور 1402 - 15:27
نصب بیش از ۱۲۰ عدد باکس ته سیگار در چابهار وکنارک/ هر ته سیگار دارای ۳۷ نوع سم خطرناک
هاتف سیستان و بلوچستان- مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک از عملیات نصب بیش از ۸۰ عدد باکس ته سیگار در پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر پرتردد در سطح شهر چابهار و متعاقب آن نصب ۴۰ عدد باکس در سطح پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر پرتردد شهر کنارک خبر داد.

منصور رئیسی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر ته سیگار دارای ۳۷ نوع سم خطرناک از جمله سم آرسنیک است که می‌تواند خاک و طبیعت را نابود کند.

وی افزود: با توجه به سم موجود در ته سیگار، هر ته سیگار حدود یک‌ متر مربع خاک را آلوده می‌کند و حدود ۷۰۰ سال زمان میبرد تا خاک مجددا قابل استفاده شود.

وی با بیان اینکه و ته سیگار را بعنوان قاتل خطرناک و خاموش زمین می دانند، ادامه داد: طبق بررسی‌های علمی هر«ته سیگار» می‌تواند یک متر مکعب آب را آلوده کند و مواد شیمیایی آن مانند نیکوتین و فلزات سنگین تا ۱۰ سال در آب باقی می‌ماند.

آماده سازی زمین جهت ساماندهی کارگاههای غیرمجاز ضایعاتی سطح شهر چابهار

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های چابهار و کنارک همچنین از تسطیح و آماده سازی زمین به منظور ساماندهی کارگاههای ضایعاتی سطح شهر چابهار خبر داد و افزود عملیات ایجاد راه دسترسی و همچنین تسطیح زمین طی روزهای گذشته صورت گرفته است.

رئیسی ادامه داد هم اکنون بیش از ۸۰ کارگاه غیرمجاز ضایعاتی در سطح شهر چابهار فعّالیت دارند که به دلیل عدم ساماندهی، مشکلات و معضلات فراوانی را از نظر بهداشتی و زیست محیطی متوجه شهر و شهروندان چابهار نموده‌اند.

وی گفت: در ۲ مرحله شناسایی مالکین و همچنین شناسایی کلیه کارگاه‌های غیر مجاز ضایعاتی سطح شهر چابهار انجام شده است.

وی ادامه داد آماده سازی زمین و همچنین و ایجاد زیر ساخت ها نظیر جدولگذاری و برقرسانی طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

آموزش شهروندی به منظور ارتقاء شاخص های تنظیفات شهری

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک با اشاره به اینکه آموزش شهروندی به منظور ارتقاء شاخص های تنظیفات شهری یکی از اساسی ترین اصول در زمینه مدیریت شهری است، گفت: به همین منظور سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک در دومین سال متوالی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه ۱۲۰ ثانیه‌ای با موضوع شهر پاک و شهروند مسئول را در برنامه کاری خود قرار داده است.

رئیسی تصریح کرد: مراسم اختتامیه آن در مهر ماه سال جاری انجام می‌شود مضاف بر آن در طول یک سال گذشته توزیع اقلامی مانند سطل‌های کارتن پلاست در بین تعدادی از ادارات و مدارس، توزیع کیسه نان و توزیع کیسه های برزنتی زباله خودرو در بین شهروندان شهر چابهار انجام شده است.

وی بیان افزود: همچنین در جهت ساماندهی کارگاههای ضایعاتی غیرمجاز که هم اکنون در سطح شهر چابهار در حال فعالیت هستند، سازمان مدیریت پسماند شهرداری های چابهار و کنارک عملیات استقرار ۱۳ ایستگاه جمع آوری پسماند خشک را با مشارکت بخش خصوصی در سطح شهر چابهار در حال اجرا دارد و به موازات آن ایجاد زیر ساخت های لازم مانند برقرسانی، ایجاد راه دسترسی را در شهرک مدیریت پسماند در برنامه های کاری خود قرار داده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.