• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

سیستان و بلوچستان؛ مردمی همیشه خونگرم و صمیمی

  • کد خبر : 159814
  • 29 شهریور 1402 - 18:55
سیستان و بلوچستان؛ مردمی همیشه خونگرم و صمیمی
هاتف سیستان و بلوچستان - صبر و بصیرت مردم و دلسوزی علمای آگاه و مصلح سیستان و بلوچستان بود که دشمن را در توطئه جمعه های زاهدان و خاش ناکام گذاشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برآمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی، در بسیاری از زمان‌ها و مکان‌ها شاهد درخشش در هم تنیدگی جمهوریت نظام با اسلامیت نظام بوده‌ایم.

از بعد زمانی، دوران دفاع مقدس و حضور یکایک مردم در صحنه نبرد یا حمایت از رزمندگان اسلام در پشت جبهه فارغ از گرایشات قومی و مذهبی و یا در سال‌های اخیر حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی آن قهرمان ملی و مبارزه با تروریسم بین‌الملل که توسط رژیم تروریست و سیاستمداران جنایتکار آمریکا به شهادت رسید از جمله زمان‌هایی است که نشان دهنده پیوند مستحکم مردم و مسئولان در نظام اسلامی است که به حق باید از آنها به ایام الله انقلاب اسلامی یاد کرد.

از بعد مکانی نیز اگر چه تمام استان‌ها و شهرهای کشور با نقش‌آفرینی در پیشرفت کشور و بالندگی انقلاب سهم عمده‌ای در حفظ تمامیت ارضی کشور و اعتلای آن داشته‌اند اما برخی از استان‌ها و شهرها در طول تاریخ انقلاب اسلامی در مقاطعی خوش درخشیده‌اند که نمی توان از آنها چشم‌ پوشی کرد.

قیام نوزدهم دی ۱۳۵۶ شهر قم، قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۵۶، حماسه‌آفرینی مردم آمل در ۶ بهمن ۱۳۶۰ و ناکام گزاردن توطئه منافقین، مقاومت بی نظیر مردم دزفول در موشک‌باران دیوانه‌وار صدام، حماسه به یاد ماندنی ۹ دی مردم تهران در سال ۸۹ و بسیاری دیگر از حماسه‌آفرینی‌هایی که مردم شهرهای ایران اسلامی را شایسته تقدیر وتحسین کرده و عظمت ملت ایران را به صورت برجسته‌تر در دنیا نشان داده‌است از نمونه های تحقق مردم سالاری دینی در جای جای میهن اسلامی ماست.

یکی از مناطقی که از دیرباز در آسمان ایران درخشیده است منطقه سیستان و بلوچستان است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره می‌فرمایند: « مردم اینجا به جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه دارای صمیمیت‌اند.» «بلوچ و سیستانی و تمام‌ اقوام‌ و طوائف‌ این‌ منطقه‌ همچون‌ دیگر اقوام‌ ایرانی‌ در سخت‌ترین‌ میدانهای‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌، امتحان‌ خوبی‌ پس‌ داده‌اند». ….«مردم بلوچ مردمی هستند که محبّتشان زیاد است؛ مردم گرم، صمیمی، باصفا و البتّه بااستعداد؛ استعداد هم در آن استان خیلی زیاد است … در بخش سیستان هم همین‌جور. مردم سیستان مردمی هستند که ازلحاظ گذشته‌ی تاریخی در بین همه‌ی اقوام ایرانی کم‌نظیرند. گذشته‌ی سیستان یک گذشته‌‌ی خیلی فوق‌العاده برجسته و درخشانی است‌.»

عظمت مردم این استان آنجایی معلوم می‌شود که در طول تاریخ توانسته‌اند توطئه‌های وحدت شکن دشمن را خنثی و نمایشی از اقتدار ملی با وحدت شیعه و سنی را به نمایش بگذارند.

اگر چه از دیرباز دست‌های تفرقه‌افکن در کار ایجاد انشقاق و تفرقه بین شیعه و سنی در این استان بوده است اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم که چه میزان بر شدت این تلاش‌ها افزوده شده است اما همچنان مردم این استان با بصیرت مثال‌زدنی خود و در سایه تدابیر شیوخ و معتمدان خیر‌خواه در مقابل این دسیسه‌ها مقاومت کرده و می‌کنند.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با اشاره به این ویژگی برجسته در استان می‌فرمایند:« این استان مظهرِ شعارِ وحدتِ اسلامیِ ما است. چند منطقه در کشور هست -استان کردستان هست، بخش ترکمن‌صحرا در استان گلستان هست، و استان سیستان و بلوچستان- که در آنجا سنّی و شیعی کنار هم زندگی میکنند. ما میخواهیم به دنیا این را تعلیم بدهیم و بگوییم که برادران مسلمان بیایند باهم همکاری کنند، در کنار هم زندگی کنند؛ نمونه‌اش اینجا در سیستان و بلوچستان. دشمن اتّفاقاً روی همین نقطه تکیه کرده، روی همین نقطه انگشت گذاشته و میخواهد تفرقه ایجاد کند. »

سیستان و بلوچستان نه تنها نماد وحدت اسلامی بلکه نماد «انسجام ملی» ملت ایران نیز هست

در جریانات سال گذشته شاهد بودیم چه تلاش‌هایی برای تجزیه ایران از سوی معاندان و معارضان و بدخواهان ملت ایران و در واقع دشمنان «ایران» انجام شد. یکی از استان‌هایی که به شدت در معرض این هجوم قرار داشت استان سیستان و بلوچستان بود.

اگر صبر و بصیرت مردم و دلسوزی علمای آگاه و شیوخ مصلح این استان نبود نتیجه سرمایه‌گزاری‌های دشمن را باید در برهم خوردن انسجام ملی خصوصا در این منطقه مشاهده می‌کردیم اما مردم قهرمان سیستان و بلوچستان توانستند دشمن را در این توطئه نیز ناکام بگذارند.

امروز استان سیستان و بلوچستان برای رفع محرومیت که بارها و بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است نیازمند آرامش و توسعه است.

سال گذشته استان دستخوش حوادث تلخی شد. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس عشق و علاقه و محبتی که به مردم این استان داشتند هیئتی را به منطقه اعزام و دستور دادند رسیدگی دقیق و همه جانبه‌ای در باره آن حادثه صورت بگیرد و از آسیب دیدگان بی‌گناه دلجویی و با خاطیان از هر دو سوی ماجرا برخورد شود.

همه این تدابیر برای آن است که دشمنان می‌خواهند مسائل استان را امنیتی کنند تا غبار محرومیت همچنان چهره استان را کدر سازد اما برقراری امنیت این امکان را فراهم خواهد ساخت تا مسئولان به وظایفی که برای پیشرفت و محرومیت زدایی از استان دارند جامه عمل بپوشانند و هیچ عذر و بهانه‌ای برای حل مشکلات مردم نداشته باشند.

توپخانه رسانه‌ای دشمن طی یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کاربست تا بتواند چهره‌ای نادرست از وحدت مردم سیستان و بلوچستان و همراهی اقوام این خطه با نظام اسلامی را به نمایش در آورد؛ آن‌ها تمامی گسل‌های اختلافی این منطقه را به بهانه‌های مختلف فعال کردند اما نتوانستند آن نتیجه مطلوب را برای خود به ارمغان آورند.

شناسنامه مردم سیستان و بلوچستان همین شهدای بزرگی است که در راه انقلاب و مبارزه با استکبار جهانی تقدیم کرده‌اند. ایشان در نهایت اصل کلام را بیان می‌کنند و این استان را «منطقه انقلاب» می‌خوانند، چهره و عنوانی که باید از این منطقه به جهان مخابره شود همین است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.