• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
11

شاگردان پیکاسو دیوارهای چابهار را نقاشی می کنند

  • کد خبر : 16113
  • 07 اسفند 1396 - 14:05
شاگردان پیکاسو دیوارهای چابهار را نقاشی می کنند
شهربندری و جدیدا اقیانوسی چابهارچون پیشانی توسعه شرق کشور و دنیاست بایستی همچنین حرکتهایی که زیبنده ودر خور شهر گردشگرپذیر است چابهار است،صورت پذیرد

هاتف سیستان و بلوچستان، همه ساله در آستانه ی فرا رسیدن ایام نوروز شهرداری چابهار در اقدامی فرهنگی،هنری واجتماعی اقدام به نقاشی دیوارهای حاشیه خیابان های اصلی شهر می کند که کاری بسیار خوب و ستودنی است البته پشت این دیوارها چه فقری نهفته است بماند.
بهرحال شهربندری و جدیدا اقیانوسی چابهارچون پیشانی توسعه شرق کشور و دنیاست بایستی همچنین حرکتهایی که زیبنده ودر خور شهر گردشگرپذیر است چابهار است،صورت پذیرد.
امسال نقاشی دیوارهای حاشیه خیابان های اصلی درحالی نقاشی می شود که ترکیب شورا و شهرداری تغییرکرده و شهردار جوان،خلاق ومتخصص چابهار به هنرمندان بومی بسنده نکرده وطی فراخوانی از تمام هنرمندان ایران وجهان دعوت به همکاری دراین زمینه نموده است.
اعضای شورای شهر چابهار هم فراملی وفرامنطقه ای عمل می کنند و شهردارهم چون در رد طرح های فراخوان معمولا مختار است گروهی از نقاشان که گفته می شودخیلی زبده وازشاگردان مرحوم مغفور”پیکاسو” استفاده کرده چرا که اکثرگردشگران ورودی به چابهار خارجی هستند تاازدیدن این نقاشی ها لذت ببرند.
اما هنرمندان بومی چابهار امسال شدند ضرب المثل اسلم مونده و قلم مو نقاشی اش یا عبدالله و عبدالباسط موندندو بومشان اساتیددیگری چون یادگارزاده و خانم سردارزهی فعلا آموزش می دهند تا شاگردانی برای سال آینده آماده کنند اما با نگاه این اعضای شورا و شهردار ” میشان ممرت بهاری کهتن”
بهرحال گلایه ای بود ازشهردارو اعضای شورای شهر چابهاردرارتباط با عدم اعتماد به هنرمندان بومی که تنهاراه ارتزاق شان از این دست کارهاست وگرنه ما هیچ کاره ایم “صلاح ملک خویش خسروان دانند.”
 

محمدجوادصادقی/

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.