• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کلافگی جمعیت ۴۰ هزار نفری بخش جلگه چاه هاشم دلگان در پی قطعی تلفن و اینترنت

  • کد خبر : 161447
  • 07 آبان 1402 - 10:07
کلافگی جمعیت ۴۰ هزار نفری بخش جلگه چاه هاشم دلگان در پی قطعی تلفن و اینترنت
هاتف سیستان و بلوچستان - ایجاد ارتباطات پایدار در حالی یکی از وعده‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم در سفر به سیستان و بلوچستان بود که حدود سه سال از این وعده می‌گذرد؛ اما اختلال در شبکه، قطع مکرر اینترنت، قطعی تلفن‌های ثابت و همراه در برخی از مناطق مردم را کلافه کرده است.

دسترسی آسان به تلفن ثابت، همراه و اینترنت در حالی از نیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که مدت‌هاست سیگنال‌ها در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان به مقصد نمی‌رسد و باعث شده تا مشترکان موردنظر در دسترس نباشند.

قطع مداوم اینترنت و مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه یا ثابت که در واقع به یک سریال تکراری در سیستان و بلوچستان تبدیل شده مردم را با چالش‌ها فراوانی مواجه کرده و این در حالیست که ساکنان جنوب شرق، کلافه از وعده‌های توخالی وزیر جوان دولت دوزادهم هستند.

دیماه سال ۱۳۹۹ وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در سفری ۱۰ روزه به سیستان و بلوچستان قول برطرف‌شدن محرومیت ارتباطی را داد و گفت «تا اردیبهشت ۱۴۰۰ کل محرومیت ارتباطی سیستان و بلوچستان برطرف می‌شود»؛ اما این وعده عملی نشد و منجر شد تا همچنان مردمان صبور پهناورترین استان کشور چشم‌انتظار وعده‌ای باشند که شاید رنگ عملی‌شدن به خود نگیرد.

در همین راستا مردم ساکن در بخشی از جنوب سیستان و بلوچستان بویژه روستانشینان شهرستان دلگان از خدمات‌دهی نامناسب مخابرات ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

ضعف مدیریت، نمکی بر زخم کاربران

به گفته اهالی بخش جلگه چاه هاشم؛ در حالی دسترسی به اینترنت نیاز اساسی و کاربردی همگان است که به‌جای ارتقای باند در این خطه شاهد سرعت لاک‌پشتی آن هستیم و به نظر می‌رسد مشکل اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه و ثابت قابل‌رفع نیست.

اهالی این منطقه با بیان اینکه قطعی مداوم اینترنت و اختلال در خطوط ارتباطی باعث کلافگی آنان شده، گفتند: مسوولان مربوطه باید در این‌ رابطه چاره‌اندیشی کنند، تاکنون وعده‌هایی از سوی مسوولان جهت بهبود وضعیت اینترنت داده شده که به‌ندرت اقدام عملی برای آنها صورت‌گرفته است.

شهروندان این مناطق از مسوولان خواستار یک اقدام جهادی برای برطرف‌کردن این معضل اساسی شده و بیان کردند: در حالی اینترنت یکی از ملزومات زندگی امروزی است که این مهم در روستاهای استان پهناور سیستان و بلوچستان در دسترس نیست و برای انجام کوچک‌ترین کار اینترنتی باید تا مرکز شهرها که فاصله زیادی هم دارند طی مسیر کنیم که این ترددها هزینه زیادی بر خانواده‌ها تحمیل کرده است.

گلایه‌مندی جمعیت ۴۰ هزار نفری بخش جلگه چاه هاشم از عملکرد ضعیف شرکت مخابرات

بخشدار جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان از اختلال در شبکه، قطع مکرر اینترنت، قطعی تلفن‌های ثابت و همراه در این بخش گلایه کرد و گفت: این معضلات همچون بیماری ناعلاج در این خطه بوده که تاکنون درمان مناسبی برای آن توسط شرکت مخابرات تجویز نشده است.

امید بامری بیان کرد: بخش جلگه چاه هاشم با وجود جمعیت بیش از ۴۰ هزار نفر بیشتر اوقات با مشکل قطعی سیگنال تلفن مواجه بوده بطوریکه این قطعی‌ها علاوه بر گلایه‌مندی مردم به کسب‌وکار اهالی آسیب‌زده است.

وی افزود: در این زمینه تاکنون پیگیری‌های زیادی جهت رفع مشکل انجام شده؛ اما متأسفانه هیچ‌وقت به نتیجه نرسیده و همچنان مردم بخش جلگه چاه هاشم با قطعی مکرر تلفن‌های ثابت و همراه مواجه هستند.

این مسوول با بیان اینکه شرکت مخابرات باید به تعهدهای خود در خصوص خدمت‌رسانی درست به مردم تلاش کند، اظهار کرد: با وجود نامه‌نگاری‌ها، پیگیری‌ها و تماس‌های مکرر جهت رفع مشکل باید روزها و هفته‌ها منتظر اعزام نیرو جهت رفع این مشکل باشیم در حالیکه این گونه بی‌توجهی‌ها و کم‌کاری‌ها در شأن و جایگاه مردم نیست.

بامری تأکید کرد: اگر شرکت مخابرات توانایی رفع مشکلات در این حوزه را ندارد بهتر است رسماً این موضوع را به اطلاع اهالی بخش جلگه چاه هاشم برساند تا مردم بیشتر از این منتظر خدمات قطره چکانی شرکت مخابرات نباشند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=161447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.