• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

صدور ثبت موقت برای ۷۳ شناور لنج در کنارک/ هیچ محدودیتی برای ثبت موقت و ساخت لنج در سواحل مَکُران نیست

  • کد خبر : 161982
  • 15 آبان 1402 - 9:50
صدور ثبت موقت برای ۷۳ شناور لنج در کنارک/ هیچ محدودیتی برای ثبت موقت و ساخت لنج در سواحل مَکُران نیست
هاتف سیستان و بلوچستان - قاسم عسکری‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هیچ محدودیتی در ساخت، ثبت موقت و آب اندازی شناور (لنج) در شناورسازی کنارک همجوار سواحل مَکُران نداریم و صیادان هیچ نگرانی در این‌خصوص نداشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در سالهای اخیر مشکلات زیادی برای ثبت موقت و آب اندازی شناور در لنج سازی‌های کنارک وجود داشت حتی نیمه تعطیل بودند، اما با پیگیری‌های سازمان بنادر و دریانوردی و استاندار سیستان و بلوچستان صدور ثبت موقت برای ۷۳ شناور لنج هم اینک صادر شده و این کار بزرگ رضایتمندی‌های زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی همیشه برای حل مشکلات مردم، انجام مسوولیت های اجتماعی و اجرای طرح‌های بزرگ در ۵۴۱ کیلومتر نوار ساحلی از گواتر تا زرآباد آماده است، افزود: علاوه بر این نیز ۵۳ پرونده ساخت شناور در حال بررسی و اقدام است و هیچ محدودیتی برای ثبت موتور شناور لنج به شرط رعایت الزامات و دارا بودن موافقت اصولی صید از شیلات یا تاییدیه نداریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با شاره به اینکه از ۷۳ فروند شناور لنج که ثبت موقت آنها صادر شده تعداد ۶۳ فروند شناور تکمیل شده و آب اندازی شده اند و ۱۰ شناور دیگر نیز در حال ساخت و یا نوبت ساخت هستند، ادامه داد: فرمانداری‌های حوزه سواحل مَکُران و اداره کل شیلات استان با اهلیت سنجی، راستی آزمایی وسع مالی و بررسی های لازم در بحث اجازه ساخت کمک و همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه الان پنج شناورسازی در شهرستان کنارک مجوز ساخت شناور را دارند و در حال ساخت لنج هستند، خاطرنشان کرد: هر تعداد شناورسازی‌ها توانایی ساخت شناور را داشته باشند پس از اخذ مجوز و رعایت الزامات بنادر و دریانوردی و سازمان شیلات ایران محدودیتی وجود ندارد.

عسکری نسب ادامه داد: صیادان و مالکان لنج حتما بعد از انجام ثبت موقت و آب اندازی باید ثبت دائم را هم بگیرند تا در بحث بیمه با مشکل مواجه نشوند و نیروهایی که در لنج با مخاطرات زیاد و سختی کار بکارگیری می کنند از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از تلاش دریانوردان و صیادان برای انجام امورات و پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، تصریح کرد: ثبت دائم شناورهای صیادی برای نظارت ارگان های مختلف حوزه دریا نیاز است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=161982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.