• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

توافق بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان در حال شکل گیری است

  • کد خبر : 162174
  • 18 آبان 1402 - 23:46
توافق بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان در حال شکل گیری است
هاتف سیستان و بلوچستان - حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: توافقنامه بلند مدت سرمایه‌گذاری بین ایران و افغانستان با محوریت منطقه آزادچابهار در حال شکل گیری است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در دیدار با عبدالغنی برادر در نشست هیأت عالی‌رتبه افغانستان در بندر چابهار ضمن اشاره به اینکه ایران و افغانستان ۲ کشور بسیار مهم در حوزه تمدن اسلامی هستند و اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، بستر مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی نیز می‌توانند باشند.

وی ادامه داد: این توافق بلندمدت در زمینه حمل و نقل، لجستیک، فراوری محصولات مختلف است و مسوولان کشور افغانستان بر توافق بلند مدت تاکید دارند و چون سودآوری در بلندمدت هست ما هم بر این توافق تاکید داریم تا سرمایه گذاری شکل گرفته و ایجاد زیرساخت بنفع هر ۲ طرف باشد.

وی افزود: سرزمین جمهوری اسلامی ایران بهترین مسیر منطقه برای توسعه ترانزیت هست و این مهم برای کشورهای منطقه کاربردی و پر منافع خواهد بود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: انتخاب ایران از سمت افغانستان برای توسعه همکاری نشان‌دهنده فهم و درایت مسئولین این کشور است و ضمن استقبال از این موضوع، آمادگی ایران را جهت تعمیق همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی به صورت بلند مدت با هدف تامین زیرساخت مناسب و سود دهی اعلام کرد.

این هیأت عالی‌رتبه که به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزراء افغانستان، به همراه سرپرست وزارتخانه‌های مالیه، ترانسپورت، صنعت و تجارت و تعدادی از مسئولان ادارات و بخش‌های مرتبط اقتصادی و ترانزیتی به چابهار سفر کرده بود پس از بازدید از زیرساخت‌های بندر و منطقه آزاد، در نشست مشترک با مسئولان راه‌های سرمایه گذاری را بررسی کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162174

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.