• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

موافقت اصولی برای ۹ طرح مهم زیرساختی میراث فرهنگی در سواحل مکران صادر شد

  • کد خبر : 162729
  • 06 آذر 1402 - 18:49
موافقت اصولی برای ۹ طرح مهم زیرساختی میراث فرهنگی در سواحل مکران صادر شد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار گفت: موافقت اصولی برای ۹ طرح زیرساختی حوزه میراث فرهنگی در سواحل مَکُران به تصویب رسیده است که این تصمیم به منظور تقویت و نگهداری از میراث فرهنگی در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

خیرالنساء امیری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار، اظهار داشت: با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران، که با تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همراه می باشد، در نیمه اول سال جاری موافقت اصولی برای ۹ طرح در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه صادر شده است. این تصمیم به منظور توسعه بخش گردشگری و حفظ میراث فرهنگی در ساحل مَکُران اتخاذ گردیده است.

وی افزود: در همین راستا برای چهار طرح دیگر نیز اقدام نهایی صورت گرفته که می‌تواند تحول شگرفی در جنوب سیستان و بلوچستان را رقم بزند و باعث رونق بیش از پیش گردشگری و صنایع دستی در سیستان و بلوچستان شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار، ادامه داد: محیط پیرامونی و جغرافیایی سواحل مَکُران دارای ویژگی‌های بکر و نابی است که در صورت معرفی بیشتر و بهره بردن از آنها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را به سمت خود جلب می‌کند و طبیعتاً تحقق این مهم در رونق اقتصادی برای مردم منطقه نیز اثر مثبت مستقیم خواهد گذاشت.

امیری با اشاره به اینکه وجود آثار و ظرفیت‌ های متنوع طبیعی، تاریخی، هنری، مذهبی و صنایع دستی در مناطق ساحلی شهرستان چابهار بهترین بستر برای سرمایه گذاری ایمن و درآمدزا و پایدار و گردشگر پذیر است، گفت: هم اکنون در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری بیش از ۲۰ طرح با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است که اتمام آنها در پر رونق کردن سفره بومیان، ارتقا سطح درآمدی ساکنان منطقه و پیشرفت اقتصادی در سواحل مکران موثر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.