• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

سیستان و‌ بلوچستان پنجره توسعه ایران اسلامی است

  • کد خبر : 162859
  • 11 آذر 1402 - 20:56
سیستان و‌ بلوچستان پنجره توسعه ایران اسلامی است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون وزیر صمت در جریان سفر به استان سیستان و‌ بلوچستان اعلام کرد که این استان پنجره توسعه اقتصادی ایران است.

«محمدمجید فولادگر» معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، در جریان سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان که به جهت بررسی مشکلات تولید و آخرین وضعیت ایجاد اشتغال انجام پذیرفت، اظهار داشت: سیستان و‌ بلوچستان با توجه به دارا بودن ظرفیت‌ های مرزهای طولانی، بندر اقیانوسی چابهار و ذخایر معدنی می‌تواند به پنجره توسعه ایران تبدیل شود.

وی افزود: با عنایت به توجه ویژه‌ی دولت انقلابی به استان و تفویض اختیارات ویژه به استاندار از طرف ریاست محترم جمهوری، امید است قالب مسائل مرتبط با بخش‌های تولید و تجارت در داخل استان به نتیجه برسد.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در جریان به سفر شهرستان ایرانشهر و بازدید از کارخانه‌های بافت بلوچ و ایران کولا، بیان کرد: حرکت چرخ تولید در کارخانه ایران کولا و بافت بلوچ ایرانشهر امید را در دل ۴۲۵ نیروی کار بومی زنده کرده است.

فولادگر گفت: واحد بافندگی کارخانه بافت بلوچ حلقه اتصال‌دهنده این صنعت به نقطه اوج و رساندن ظرفیت‌های این کارخانه برای پر کردن خلا تولید در کشور است. در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نفر از بومیان منطقه در کارخانه بافت بلوچ مشغول بکار هستند و روزانه بیش از ۱۲ تن نخ در این کارخانه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه ایران کولای ایرانشهر یکی از واحدهای تولیدی جنوب استان است که نقش مهمی در رونق تولید و ایجاد اشتغال در منطقه دارد، تصریح کرد: این کارخانه تولید کننده انواع آب میوه مرکبات از کنسانتره، انواع آب آشامیدنی و نوشابه‌های گازدار و طعم‌دار رنگی، کم کالری و نوشابه گازدار بدون قند است.

وی خاطرنشان کرد: در کارخانه ایران کولا ایرانشهر زمینه اشتغال برای ۷۵ نفر به‌طور مستقیم فراهم شده است.

گفتنی ست؛ معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در سفر به شهرستان چابهار از پروژه در حال احداث کارخانه فولاد مکران بازدید کرد که در این پروژه در حال حاضر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالغ بر ۸ هزار و ‌۵۰۰ میلیارد تومان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده که با افتتاح این طرح، محصول آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال، زمینه اشتغال برای ۴۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162859

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.