• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

تمامی مطالبات صیادان سواحل بلوچستان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم

  • کد خبر : 164437
  • 29 بهمن 1402 - 19:06
تمامی مطالبات صیادان سواحل بلوچستان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم
هاتف سیستان و بلوچستان - جواد سپاهی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: تمامی مطالبات صیادان سواحل بلوچستان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم و امیدواریم صدور موافقت اصولی بعد از گذشت 20 سال قایق و لنج‌ها سبب رونق تولید و اشتغالزایی در منطقه شود.

فرماندار چابهار در نشست بررسی و پیگیری صدور مجوزهای صید در سواحل بلوچستان اظهار داشت: اقدامات ۲ سال اخیر سازمان شیلات ایران در صدور مجوزها قابل تحسین است و از این بابت از تلاش های اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان تشکر و قدردانی می کنیم.

وی گفت: این امر بسیار خوب با یک خردجمعی از همکاری شیلات سیستان و بلوچستان، استانداری و شیلات ایران روزهای بسیار خوبی را پشت سر می‌گذراند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ازصیادانی که هنوزبا لنج های یخی به صید و صیادی می‌پردازند درخواست می‌شود با یک برنامه‌ریزی و مدیریت، نسبت به برودتی کردن لنج‌ها اقدام کنند.

سپاهی ضمن تشکر از جامعه صیادی که با سعه صدر پیگیری مطالبات خود هستند افزود: ما شبانه روزی در تلاش هستیم مقدمات را فراهم تا صید با کیفیت را داشته باشیم چون تار و پود مردمان این سرزمین با دریا و صید و صیادی گره خورده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از قطب‌های صیادی کشور بوده و با این ظرفیت در منطقه می‌تواند باعث رونق اشتغال و تحول در معیشت مردم باشد.

رییس تحقیقات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان نیز گفت: صید با لنج های یخی در دنیا از بین رفته و باید صیادان بلوچستان باید به سمت صید با لنج های برودتی اقدام کنند.

اشکان اژدری ادامه داد: با توجه به اینکه کیفیت در صید و ارزش غذایی ماهی در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است باید صیادان به سمت صید با لنج‌های برودتی برنامه‌ریزی نمایند.

وی تصریح کرد: کیفیت و ماندگاری ماهی در لنج‌های برودتی فراتر از لنج‌های یخی است و حتی تاثیر بسزایی در راندمان صید دارد.

وی با اشاره به اینکه لنج‌های برودتی زمان بیشتری می‌توانند در دریا بمانند و به صید بپردازند، افزود: مصرف سوخت این لنج کمتر خواهد شد، چرا که نیاز به رفت و آمد کمتری دارند.

رییس تحقیقات اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: لنج های یخی فرصت‌های صیادی را بیشتر از دست خواهند داد و در مقابل با توجه به رفت و آمدهای بیشتر اکوسیستم دریا زا دچار چالش خواهند کرد.

وی از تمامی صیادان خواست اگر لنج یخی دارند برای برودوتی کردن لنج‌ها با هدف صید با کیفیت و بهره‌وری صید و راندمان مصرف سوخت برنامه‌ریزی کنند و سازمان مرتبط هم برای اختصاص تسهیلات با سود کم به این قشر زحمت کش برنامه‌های عملیاتی داشته باشند چرا که بیشترین مردم این پهنه صیاد هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.