• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

رئیس‌ جمهور از مناطق سیل‌زده دشتیاری در جنوب سیستان‌ و بلوچستان بازدید کرد

  • کد خبر : 164906
  • 16 اسفند 1402 - 20:13
رئیس‌ جمهور از مناطق سیل‌زده دشتیاری در جنوب سیستان‌ و بلوچستان بازدید کرد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس جمهور همراه با جمعی از مسئولان دولتی از مناطق آسیب دیده سیلاب‌ های اخیر دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان با پای پیاده در بین مردم مناطق سیل زده بازدید کرد.

سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر امروز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به سیستان و بلوچستان از مناطق متاثر از سیل اخیر دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

وی در لحظات اولیه ورود خود با حضور در جمع مردم سیلزده نگور هدف از این سفر را خدمت به مردم سیستان و بلوچستان اعلام کرد و افزود: آشنایی با گروه‌های امدادرسانی و در جریان کار قرار گرفتن از نزدیک یکی از اهداف این سفر است.

رئیس جمهور افزود: از استاندار سیستان و بلوچستان، هلال احمر، مسئولان محلی و مردم که کارهای امدادی می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز درخصوص اقداماتی که باید برای بهبود وضعیت سیل زدگان کرد، تصمیم گیری خواهیم کرد.

رییس جمهور در جمع مردم دشتیاری بیان کرد: اگر درست برنامه ریزی کنیم، می‌توانیم از همین باران‌ ها هم برای آب شرب و هم برای کشاورزی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اگر خانه‌های جنوب استان با نگاه مهندسی و درست ساخته نمی‌شد تخریب گسترده و تلفات فراوان داشتیم، خانه‌های جنوب استان بانگاه مهندسی و سنتی در ارتفاع ساخته شده که سیلاب اخیر کمترین میزان آسیب را به آن‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که مردم و خانه‌هایشان آسیب ندیده اند، اما بهسازی جاده‌ها بسیار مهم است؛ از روحیه جهادی استاندار سیستان و بلوچستان وتیم مدیریتی استان که به صورت شبانه روزی در این منطقه تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنم.

رییس جمهور با اشاره پیگیری وزیر راه در خصوص جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک کار اساسی این است که باید این نزولات آسمانی را با ایجاد سد به نحوی مدیریت کنیم که از آب درست استفاده شود، بالاخره گاهی چند ساعت یا چند روز باران می‌بارد آب این باران باید برای مردم این منطقه نعمتی باشد که بتوانند از آن در طول سال استفاده کنند تا به دریا ریخته نشود و این آب شیرین قابل استفاده برای آشامیدن شود.

رییسی بیان کرد: کار زیربنایی و زیر ساختی که باید در این منطقه انجام شود ساخت سد است که آن هم جز برنامه ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از رهبر معظم انقلاب به علت توجه دادن همه کشور به مساله سیستان و بلوچستان، چابهار و دشتیاری و وضعیتی که وجود دارد تشکر می‌کنم، این نگاه معظم له به مردم و امدادرسانی‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس جمهور تصریح کرد: به‌عنوان طلبه خدمتگزار و دولتی که وظیفه خدمت به مردم را دارد با اینکه خبر وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان را در الجزایر شنیدم و علی‌رغم حضور جهادی استاندار، از وزیر کشور هم خواستم سریعا در منطقه سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان حضور پیدا کند.

وی افزود: در الجزایر به بنده اطلاع دادند که کار‌های اولیه برای امدادرسانی در این منطقه انجام شده تا نگرانی رفع شود، اما چند روزی که گذشت احساس کردم خودم باید در این منطقه حضور داشته باشم که برای کار‌های آتی برنامه ریزی صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.