عطاء اله اکبری، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سرعت ساخت این پل مهم سیستان و بلوچستان با ارزش ریالی ۹۰۰ میلیارد ریال با توجه به محدودیت های منابع مالی موجود در کشور کم سابقه است.
وی ساخت پل مهم شیله را بعد از پل نهراب قدم بزرگی در تکمیل شبکه کریدور شمال -جنوب کشور دانست و افزود: این اداره کل در طول سه سال اخیر مصمم به تکمیل پلهای بزرگ و خاص در استان بوده است بهطوری که پلهای ماشکید، افضل آباد، نهراب و شیله با تلاش شبانهروزی این اداره کل یکی پس از دیگری در این مدت زیر بار ترافیک رفت.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، ادامه داد: بدون تردید تحولی که با احداث پل شیله در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد میتواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که اولا احداث این پل به عنوان بخشی از محور چابهار- میلک به نحو قابل توجهی حمل و نقل زمینی را متاثر میسازد و از سوی دیگر موجب فراهم کردن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.
اکبری گفت: پروژههای تکمیل شده بزرگراهی به طول حدود ۷۵کیلومتر و پل بزرگ شیله با ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بنا شد در سفر هیات دولت خدمتگذار به استان در هفتههای جاری افتتاح شود اما به صلاح دید مقام عالی دولت در استان و به دلیل تسهیل در سفر هموطنانمان و ایمنی ترافیک در تعطیلات نوروزی مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این پروژهها زیر بار ترافیک قرار گیرد.